Annons

Bläck för Canon i9950

Produkter
(logga in för att koppla)

davidschreiner

Picturo-administratör
Hej alla,

har en Canon i9950 hemma och nu när orginalbläcket håller på att ta slut så undrar jag vad ni tycker om "piratbläck". Är det nån som har konkreta erfarenheter av piratbläck med just min i9950? Ska man alltid köper orginalbläck eller är piratbläck lika bra?

/David

Vet inte hur din skrivare är uppbygd , har den separata färgbehållare så fungerarder säkert med pirat .
Jag hade en lexmark tidigare & gjorde det mistaget att köpa piratatroner på nätet .
Bortkastade pengar , skit helt enkelt .
Men orginal till canon är väll inte så dyrt ?
Skilljer det inte väldigt mycket så köp orginal

Jag personligen tycker inte piratbläcket är så mycket billigare att det är värt att chansa. Om man köpt en så pass proffsig skrivare vill man väl ha ut absolut max av den?

Freddie skrev:
Jag personligen tycker inte piratbläcket är så mycket billigare att det är värt att chansa. Om man köpt en så pass proffsig skrivare vill man väl ha ut absolut max av den?

Jag förstår hur du tänker. Självklart vill jag också ut max kvalitet men min fundering är om orginalpatronerna är bara en massa marknadsföringstrams och det i själva verket är bara förpackningen som är olika.

/David

Har inte testat piratbläck till min i9950 men till min förra Epson-skrivare o det var ingen höjdare utan gav rätt irriterande (grova) färgstick... Sen verkar det enligt tester som om det skiljer rätt mycker på bildernas ljustålighet beroende på vilket bläck o papper du använder.

Skulle nog inte själv chansa på pirat.. som sagt så är ju inte patronerna så fasligt dyra...

/Micke

Jag har två skrivare, en HP 850C som bara tankas med påfyllningsbläck sedan många år och som används för alla vanliga utskrifter. Dessutom har min fru en Canon 4100 som också går på piratbläck sedan 6-7 år.

För båda skrivarna gäller att det i bästa fall blir lite sämre med piratbläck.I sämsta fall påtagligt sämre. Det gäller alla de bläck jag provar under åren. Det som funkar bäst och verkar billigast är JR.

Jag har också en Canon S820 som liksom din skrivare använder BCI 6 patronerna. De patronerna är så pass billiga för sin storlek, ca 105 kr st, att jag inte finner det lönt att tanka dem. Blanka fotopapper är mycket kinkiga med vilket bläck man använder, dessutom kommer hållbarhet och färgöverensstämmelse in i bedömningen.

ANNONS
Götaplatsens Foto