Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blanda färger i elements 5

Produkter
(logga in för att koppla)

lottath

Aktiv medlem
Sitter och försöker göra tre stycken symboler i olika färger som var och en ligger i olika lager, meningen är att de ska ligga lite omlott uppepå varandra, så att tex där den röda ligger på den blå blir färgen lila osv. hoppas någon fattar vad jag menar, meningen med det hela är att visa hur RGB funkar. mycket tacksam för all hjälp.

Tack för hjälpen. Det här är en inlämningsuppgift, så jag måste nog göra det själv. Men det är som din bild jag vill ha det. Hur exakt gjorde du den?
Jag försökte med att blanda lagren med "raster" i lagermenyn, men det blev nog inte riktigt rätt. Jag har dessutom en bakgrund som inte får blanda sig med färglagrena,,,har lämnat in uppgiften men vet ej om den blev godkänd (förmodligen inte)

ANNONS
Götaplatsens Foto