Annons

Blixt och objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

benny_b

Ny medlem
Har nu tänkt satsa fullt ut i mitt intresse för foto men måste lära mig lite mer. Har skaffat mig billiga budget studio blixtar från kaffebrus.com. jag aktiverar mina studioblixtar med kamerans blixt (eos 350D) men jag vill inte använda den utan en kabel eller motsvarande Vad ska jag använda??

Plus så söker jag ett bra objektiv som har stort alround zoom! har ett 75-300mm men det är ingen bildstabilsator i det så min fråga är om någon har ett bra tips på objektiv??

benny_b skrev:

Plus så söker jag ett bra objektiv som har stort alround zoom! har ett 75-300mm men det är ingen bildstabilsator i det så min fråga är om någon har ett bra tips på objektiv??

Om du fotar i studio behöver du väl inte bildstabilisator? Där använder du väl stativ?

Eller är det tänkt för andra situationer? I så fall är det nog bäst att dela upp frågan i två för forumordningens skull.

Mvh

Anders

Citat: ....jag aktiverar mina studioblixtar med kamerans blixt (eos 350D) men jag vill inte använda den utan en kabel eller motsvarande Vad ska jag använda?? ...slut citat.
..............................................

Jag har själv denna lilla "gadget" från Kaffebrus:

http://www.kaffebrus.com/radiosandare-inkl-mottagare-1-kanal-290.html

En av fördelarna är att den inte låter sig störas av starkt ljus i omgivningen; ex-vis solen, vilket IR-styrning kan göra! :)

Kostar mer än en kabel, men hur är det: krävs det inte en adapter (som kostar!) i blixtsko'n för att du skall kunna koppla en kabel till din eos 350D?

Den här funkar iaf klockrent för mig!

/prylnissen

ANNONS
Götaplatsens Foto