M.Pettersson
Medlem
Jag har haft kameran liggande oanvänd i en väska under en tid, och när jag nu ska använda den igen så verkar jag ha åkt på ett udda problem med den inbyggda blixten. Den går inte att fälla upp genom att trycka på knappen på sidan som sig bör. När jag i kamerans meny försöker komma åt inställningar för blixten så säger den att jag har en extern blixt ansluten.
Att sätta dit min 430 EX II och sedan ta bort den igen har inte löst problemet. Jag provade att gå in i menyn för extern blixthantering när blixten inte var ansluten, i tron att kameran kunde ha hängt sig på något sätt. Detta fungerade dock inte, då kameran meddelade att någon extern historia inte var ansluten, vilket i sig var helt rätt.
Har någon annan råkat ut för samma problem? Vad kan jag göra för att lösa det?
Att sätta dit min 430 EX II och sedan ta bort den igen har inte löst problemet. Jag provade att gå in i menyn för extern blixthantering när blixten inte var ansluten, i tron att kameran kunde ha hängt sig på något sätt. Detta fungerade dock inte, då kameran meddelade att någon extern historia inte var ansluten, vilket i sig var helt rätt.
Har någon annan råkat ut för samma problem? Vad kan jag göra för att lösa det?