Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bok med blommor, träd....

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Har fått upp ett litet intresse för naturen nu. Efter att ha inskaffat min insektsbok på 3220 sidor (enligt adlibris.se) men i själva verket var det bara 320 sidor (hehe) Så tänkte jag rusta upp mej med en bok med vilda blommor, gärna innehållande träd också, och buskar. Inga dyr bok!

Några rekomenationer... ?

Jag tycker att boken Nordens flora med Bo Nylén som författare och utgiven av Norstedts förlag är väldigt trevlig. Jag vet dock inte om den fortfarande finns att få tag på eftersom det är några år sedan som den kom ut.

gujo skrev:
Jag tycker att boken Nordens flora med Bo Nylén som författare och utgiven av Norstedts förlag är väldigt trevlig. Jag vet dock inte om den fortfarande finns att få tag på eftersom det är några år sedan som den kom ut.

Ska kolla upp den...

Finns det träd och blommor med i den?

Ja det finns Träd, Blommor, Ormbunkar, Gräs och Halvgräs. Till skillnad från de flesta andra floror så är växtbilderna fotografier i stället för teckningar.

Jag tycker det är tydligare med teckningar än med fotografier. I de flesta fall. Fast Nyhlén är ju trevlig. Kan ju vara kul med fotografier för den fotografiskt intresserade förstås

Spelar ingen roll om det är fotografier eller teckningar.

eftersom cdon.se har frifrakt på allt just nu kanske man kan beställa den därifrån flr 179 kronor.

WFS) (j.asplund skrev:
för 179:- ska du ju slå till tycker jag. å så lånar du mossberg på bibblan

Ut i naturen : 600 svenska växter och djur i färg (Häftad)
Nordin, Ingvar

79 kronor... Den verkar ju bra. Kanske... Fast den för 179 kr kanske är bättre,,,, få se hur jag gör.

ANNONS
Götaplatsens Foto