Annons

Borttagen artikel

Produkter
(logga in för att koppla)

Hwergelmer

Avslutat medlemskap
Sedan i torsdags har ett flertal medlemmar lämnat kritiska kommentarer till artikeln "Fotosidans medlemmar ställer ut i Stockholm". Det har handlat om huruvida det är lämpligt att fotosidans chefredaktör och jurymedlem i "tävlingen" ställer ut sin egen bild eller inte. Jag skrev en längre kommentar igår och strax efter mig även en annan medlem. I morse skulle jag se om artikeln kommenterats ytterligare eller om någon från redaktionen bemött kritiken och då visade det sig att artikeln blivit borttagen.

Tycker ni att detta är ett seriöst sätt att driva en "community", dessutom en med betalande medlemmar? Jag tyckte att det var smaklöst att ta med Fröderbergs bild i utställningen, men detta är att göra ont värre. Att ta bort en artikel för att man är rädd att bemöta kritik är något jag inte ens skulle tro kvällspressen om. Jag har aldrig varit med om något liknande.

Artikeln går att läsa här, dock saknas flera kommentarer.
 
Vi har redan besvarat kritiken i kommentarerna till artikeln. Vi kan fortsätta diskutera det du anser är fel här, men vi vill ha fokus på utställningen och det gör vi genom vår informationsdokument som vi pushar vi denna sidan http://www.fotosidan.se/upload/sommar2011info.htm som annonsmaterial är länkat till och att det är utställningen som skall ha fokus inte en kvasidebatt. Vi vill inte ha två ställen för informationen för då blir alltid det ena inte uppdaterat.

Du tycker att Fröderbergs bild inte skall vara med. Hans bild valdes ut anonymt av tre jurymedlemmar (av fyra. Magnus röstade självklart inte på sin egen bild), Vi satte att 100 fotografer skulle finnas med bland de printade, men när vi gått igenom så var det 98. Magnus bild tog alltså ingen plats från någon annan.

Jag som driver sajten kan förstå kritiken, men jag anser också att det är extremt trevligt och bra att sajtens redaktör är så bra och fotograferar mycket och därför också finns representerad i vår utställning. Jag tycker att det deltagande ger en positiv signal att vi också fotograferar.

Uppenbarligen tycker vi olika, och kanske får det stanna där. Vi lyssnar och förstår kritik, men vi behöver inte alltid hålla med eller i detalj redogöra för exakt hur vi tänker eller resonerar. Vi tar med oss all kritik i framtida beslut.
 
-Va är Föderberg med i tävlingen?!
-Det är ingen tävling
-Är en jurymedlem med i tävlingen!?!
-Det är ingen tävling
-En domare som är med och tävlar, det kan väl inte stämma?
-Det är ingen tävling
....
Mmm jo, känns verkligen som den tråden hade behov att växa ett par hundra poster till...

"smaklöst", "göra ont värre", "jag har aldrig varit med om något liknande",...grattis till att dina I-landsproblem inte är större.
 
Erik, jag förmodar att du inte ens läst min kommentar, eftersom man valt att ta bort hela artikeln. Därför frågar jag mig hur du kan uttala dig om relevansen i min kommentar. Det relevanta, anledningen till att jag skapat denna tråd, är att man väljer att använda censur istället för att bemöta kritik. Hade man velat undvika att belamra artikeln med diskussioner skulle man ha kunnat låsa artikeln och hänvisa till en forumtråd istället. Nu har man valt att radera spåren av kritik istället, vilket jag vill protestera emot. Jag kan konstatera att du själv verkar vara totalt befriad från ilandsproblem då du haft tid att besvara mitt inlägg med ett helt innehållslöst dito.

David, jag är glad att någon "där uppe" svarar, och så snabbt dessutom. Däremot kan du säkert gissa dig till att jag inte är lika nöjd med innehållet i svaret som jag är glad över att över huvud taget ha fått ett svar.

Du skriver att ni inte vill ha informationen spridd på två ställen. Artikeln låg redan ganska långt ner på förstasidan, och dessutom ligger det i sakens natur att artiklar blir obsoleta med tiden. Trots det kan jag gå långt tillbaka och läsa nyheter som idag inte alls är aktuella. Jag tycker att det är fegt att påstå att artikeln togs bort av någon annan anledning än för att kritiken blev obekväm.

Fröderbergs bild må ha valts ut anonymt, men det är det faktum att han överhuvudtaget anmälde sin bild som jag, tillsammans med många andra, vänder mig emot. Visst kan man ha olika åsikter om saken, men det är i nuläget ointressant. Det som är intressant är att ni valt att radera alla spår av meningsskiljaktigheter.

Fröderbergs bilds vara eller icke vara blir en obetydlig parentes i detta pinsamma, men förmodligen lyckade försök att strypa en fri debatt bland fotosidans medlemmar.
 
Min svar hittar du ovan. Där hittar du mitt svar på dina frågor. Sen om du är inte är nöjd med det och så får jag väl citera Bill Cosby

I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody.
 
Vi vill inte ha två ställen för informationen för då blir alltid det ena inte uppdaterat.

Seriöst? Det är Uppenbart att ni tog bort artikeln pga kritiken. Vilket jag håller med trådskaparen om var extremt dåligt av er!

Är den borta? Eller ligger sånt kvar på era servrar? Isåfall tycker jag ni ska göra artikeln med kommentarerna tillgänglig igen.
 
Min svar hittar du ovan. Där hittar du mitt svar på dina frågor. Sen om du är inte är nöjd med det och så får jag väl citera Bill Cosby

I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody.

Men då kan du ju svara ärligt istället. "vi tog bort artikeln för att kritiken sved för mycket"
 
Du påstod och tyckte. Jag gav min syn. Jag ser inga frågor utan mer tyckanden. Jag ser inte att det finns något bemöta just nu, och därför gav jag "se ovan" för att slippa upprepa mig.
 
ANNONS