Annons

Bröllopsfotograf sökes till fotografering på Santorini, Grekland

Produkter
(logga in för att koppla)

FarshadA

Ny medlem
Hej,

Vi är ett par som gifter oss den 1 augusti och söker därför en fotograf.
Uppdraget vänder sig främst till dig som vill utöka din portfolio med vackra bilder från Santorini.
Vi betalar flyg t/r + boende under vistelsen + 5 000 kr
Du lägger max 8h totalt under bröllopsdagarna (2 av dagarna) samt tid efteråt för efterbearbetning av bilderna.


Datum: 31 juli - 4 augusti.
Är det så att du vill stanna längre kan vi ordna med hemresedatumet förutsatt att det är samma pris (finns för tillfället).

Intresserad?
Kontakta mig på akhondi.f@gmail.com med en kort CV samt portfolio med bilder från tidigare uppdrag.

Om tråden är placerad fel ber jag om ursäkt i förväg.

Hälsningar
Farshad
 

PMD

Aktiv medlem
Jo, det tror jag också. Då är chansen större att någon nappar.

5000 för åtta timmars fotograferande plus efterbehandling (som kanske tar merparten av en dag?) blir inte speciellt hög timpenning.

Om TS anlitar en lokal fotograf så kan han betala mer eftersom han inte har någon kostnad för resa och boende.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det kanske känns bättre att göra upp med någon på hemmaplan i förväg. Träffas och känna på fotografen i fråga.

Som fotograf får man nog inte betrakta detta som ett betalt uppdrag. För då är det närmast en ren förlust. Men för den som lever lite för dagen och gärna tar en gratis tripp till Grekland kan det väl sitta fint.
 

snap01

Aktiv medlem
Jo, det tror jag också. Då är chansen större att någon nappar.

5000 för åtta timmars fotograferande plus efterbehandling (som kanske tar merparten av en dag?) blir inte speciellt hög timpenning.

Om TS anlitar en lokal fotograf så kan han betala mer eftersom han inte har någon kostnad för resa och boende.
Det är 31juli till 4 augusti så det är 5 dagar för 5000 kr. Oavsett om man jobbar en dag så är det 4 förlorade arbetsdagar.
Visst har man tid o tycker det är värt att jobba typ en dag o ha några dagar ledigt o vill tillbringa dom på en fantastisk vacker ö så är det väl ok.
Men rent betalningsmässigt så är det ett skämt.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Ni ser det på fel sätt. Detta är ett utmärkt sätt att få utökad portfolio i början av sin karriär och kombinera en billigare utlandsresa.
Precis som det står i inlägget.
Jag hade gärna nappat om det inte var så att man vart uppbokad.

/Stefan
 
Ni ser det på fel sätt. Detta är ett utmärkt sätt att få utökad portfolio i början av sin karriär och kombinera en billigare utlandsresa.
Precis som det står i inlägget.
Jag hade gärna nappat om det inte var så att man vart uppbokad.

/Stefan
Det finns betydligt enklare sätt att utöka sin portfolio på.

Frågan är dock om köparen är intresserad av att se uppdraget som en "billigare utlandsresa". Den här typen av uppdrag brukar ha minst lika höga förväntningar på kvalitet som uppdrag med branschmässig betalning.

Detta är ett generellt inlägg och inte menat att ha synpunkter på uppdragsgivaren, som jag inte känner på något sätt.
 

Ventures

Aktiv medlem
Ni ser det på fel sätt. Detta är ett utmärkt sätt att få utökad portfolio i början av sin karriär och kombinera en billigare utlandsresa.
Precis som det står i inlägget.
Jag hade gärna nappat om det inte var så att man vart uppbokad.

/Stefan
Håller med.
Santorini är ett eldorado för den fotointressersde som gillar miljö med blått hav, vita hus och svarta klippor. Kan man kombinera uppdraget med eget nöjesfoto så är det en win win.

https://www.flickr.com/photos/38846917@N05/albums/72157695770981671
 
Vilka sätt är enklare när man är ny och behöver fylla på sin portfolio med internationella bröllopsuppdrag?
Samt kombinera det med semester.

/Stefan
Fast det var inte det du skrev. Du skrev att fylla på sin portfolio i början av karriären. Det var det jag svarade på.

Om man känner att man vill fylla sin portfolio med internationella bröllopsuppdrag kan man givetvis åka till Grekland. Man bör dock ha klart för sig att låg ersättning inte innebär lägre kvalitetskrav. Många gånger kan det vara precis tvärtom.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Fast det var inte det du skrev. Du skrev att fylla på sin portfolio i början av karriären. Det var det jag svarade på.

Om man känner att man vill fylla sin portfolio med internationella bröllopsuppdrag kan man givetvis åka till Grekland. Man bör dock ha klart för sig att låg ersättning inte innebär lägre kvalitetskrav. Många gånger kan det vara precis tvärtom.
Tråden handlar om "Uppdraget vänder sig främst till dig som vill utöka din portfolio med vackra bilder från Santorini."
Så internationella bröllopsuppdrag är underförstått.
Kvalitet, förväntningar och leverans lämnar jag därhän. Det får beställaren avgöra med dom som nappar på erbjudandet.

/Stefan
 
Tråden handlar om "Uppdraget vänder sig främst till dig som vill utöka din portfolio med vackra bilder från Santorini."
Så internationella bröllopsuppdrag är underförstått.
Kvalitet, förväntningar och leverans lämnar jag därhän. Det får beställaren avgöra med dom som nappar på erbjudandet.

/Stefan
Du har rätt. Jag missade den meningen i ursprungsinlägget. Förmodligen därför att rubriken inte alls har samma innebörd.
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Kanske risk att någon halvseriös amatörfotograf nappar på erbjudandet ? Betald resa till Grekland med boende plus 5000 i fickpengar låter inte så dumt alls.

Hoppas TS verkligen ser till att han/hon inte går på en nit.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Kanske risk att någon halvseriös amatörfotograf nappar på erbjudandet ? Betald resa till Grekland med boende plus 5000 i fickpengar låter inte så dumt alls.

Hoppas TS verkligen ser till att han/hon inte går på en nit.
TS vill ju se fotografens cv och portfolio innan avtal. Så det görs nog en så pass noggrann utvärdering som det går att göra.

Men uppenbart av annonsen är att det inte är tydligt ifall det är svarta eller vita pengar
 

PMD

Aktiv medlem
Men uppenbart av annonsen är att det inte är tydligt ifall det är svarta eller vita pengar
Det är väl som vanligt? TS måste kontrollera om den han anlitar har F-skatt. I så fall är det fotografens ansvar att betala skatt. Annars är TS arbetsgivare och ska betala alla skatter och avgifter.

Hm, jag undrar om det går att tillämpa grekiska skatteregler i det här fallet?
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det är väl som vanligt? TS måste kontrollera om den han anlitar har F-skatt. I så fall är det fotografens ansvar att betala skatt. Annars är TS arbetsgivare och ska betala alla skatter och avgifter.
[...]?
Aha.
Så ett proffs får 5000 som han sedan själv betalar in skatter och avgifter på. Netto efteråt blir en bit över 2500.
Medan en amatör får 5000 netto i handen och uppdragsgivaren betalar in ytterligare till skattmasen.
 
ANNONS