Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra litet bildbehandlingsprogram, ex Picasa (Google)??

Produkter
(logga in för att koppla)

ebh

Aktiv medlem
Picasa från Google, vad finns som liknar??

Hej,
Jag har jobbat en del med Picasa från Google som är freeware. Det funkar fint för mig, dvs rätt nivå. Där finns allt jag behöver men nu har det hängt sig i MS XP som inte längre accepterar. Har laddat om, fixat hit och dit (Har originalprogram och är inte datornybörjare.) Nån som har något tips, alternativt vet någon ett liknande och lika enkelt program? Det handlar om enkla funktioner som att räta upp bilden, färg och ljus, belysa med färg, suddiga ramar, sepia, svart-vitt osv.
Vänlig hälsning, Stefan
[email protected]

Är det inte en fråga om filassociationer i Win XP?
Photoshop eller PaintShopPro kan ändra det, men deffinitivt gör ACDSee det om man inte ser upp vid installationen.
Själv fick jag "Ghosta" tillbaka hela mitt system efter en slarvigt installerad ACDSee7. Picasa liknar ACDSee när det gäller att lägga upp sina egna bildregister i din dator just för att hitta lättare.
Det är min bedömning, kanske fel?
/Fred.

Det kan ju vara databasen som är korrupt, fär att återställa den till orginalläge gör du så här.
Istället för att radera den gamla databasen kanske du ska byta namn på foldern istället, om det nu visar sig att den trots allt inte var korrupt kan du ju återta den genom att byta tillbak nammnet.

Nu har jag inte testat Picasa så väldigt mycket men jag tycker Microsofts Picture It verkar fungera rätt lika.

Jag köpte Microsoft Photo Standard på Onoff för 99:-- för någon vecka sedan. Det är MS Picture It 9 man får då.

ANNONS
Götaplatsens Foto