Annons

Bra powerbank till Canon R6?

Produkter
(logga in för att koppla)

eif

Aktiv medlem
Ska iväg på ett event senare i sommar och tänkte hyra kamerautrustning i form av en Canon R6MII.

Då jag tänkt filma en del så lär det dränera batterierna en del och tänkte då om man skulle skaffat en powerbank för att i nödfall kunna ladda upp om det behövs under inspelning.

Frågan är då...vad för powerbank man ska kika närmare på som klarar att ladda dessa batterier?

Jag vet att Anker är ett bra märke men jag är osäker på vilken W det ska vara på den för att klara av detta.

Är det någon som har erfarenhet av detta och skulle kunna ge lite tips?

Alla tips/förslag uppskattas varmt!

mvh

Jag tror att nästan vilken som helst powerbank klarar av att ladda batteriet i kameran, men detta kan endast ske när kameran är avstängd. Det du troligen vill ha är en powerbank som klarar av att driva kameran, då behöver den kunna leverera minst 45W. Jag kör med en Andersson powerbank från elgiganten, som troligen inte längre finns att köpa.
Om du ska vara mobil så är det smidigare att ha fler batterier till själva kameran än att driva den med en powerbank.

Om du ska stödladda duger vilken som helst så länge den har PD. Tror R6 behöver 65W kontinuerligt för att du ska kunna driva den direkt från USB.

Som Sara skriver är det viktiga att den har PD – power dilivery – via USB-C.

Jag har själv en powerbank från Anker med PD och den fungerar utmärkt med min sambos R6:a och mina R5:eek:r.

Stort tack för snabb respons från er alla! Uppskattas! Finns det någon specifik och prisvärd som ni kan tipsa om?

Stort tack för snabb respons från er alla! Uppskattas! Finns det någon specifik och prisvärd som ni kan tipsa om?
Själv har jag en Ugreen 25000 som fungerar utmärkt. Driver bl a en Nikon Z8 och/eller en laptop med den. Du kan hitta den den här. Finns också på Clas Olsson för nästan dubbla priset:rolleyes:

ANNONS
Götaplatsens Foto