Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra program för bildspel (var: "Here we go again")

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Here we go again

OK,, ajg vet att frågan varit uppe innan, men jag försöker igen då jag inte fått det svar jag var ute efter.. ;)

Jag letar med ljus och lykta efter ett riktigt bra bildvisningsprogram.

Krav:
Färdigt bildspel skall kunnas sparas som en kör bar fil. Tex *.EXE

Övertonings effekt som funkar perfekt, inget hack eller kompromiss, skall vara övertoning ala 2 dia projektorer som tonar över varandra.

skall klara editera mp3 filer i bildspelet.
(redigering görs i fristående program)

Ingen synbar förlust av bild/ljudkvalite får synas/höras

Känenr ni till något därute som fiar detta?

Ni som tipsar om Powerpoint kan jag svara på en gång att det är inte vad jag är ute efter.

Adobe Premiere bör väl klara detta. egentligen är det väl till för video, men det bör ju klara det du söker också.

tackar alla... :) Premiere har ajg för mig komprimerar filerna till VGA upplösning i princip och Pro Show gold tror jag hade problem med sin toning... inte säkert.. skall kolla upp dessa igen.. har ju hänten del senast jag provade... antar demo versioner går att ladda hem..

Tack alla :)

Jag skaffade Pictures to EXE nu...

Jag vill bara tacka och buga inför dina fötter... Äntligen! ett program som uppfyller ALLA mina krav!
Klockrent program.. så jag vill bara passa vidare till er som letar efter ett bra program för bildspel..

Lite snabbt.

Programemt har äkta toning mellan bilderna. ser ut som 2 dia projektorer som fadear mellan projektorerna.

Kan spela mp3 och lite andra format, kan även redigeras lite lätt i programmet, jag använder externt program endå, men funktionen finns.

Ingen komprimering av bilderna/ljudet vad jag upptäckte när man sparade allt i *EXE format.

Ganska enkelt och framför allt snabbjobbat.

Adobe Photoshop Elements 3 och 4 har den funktionen och den är mycket enkel att använda och resultatet blir jättebra. Där kan du även lägga på ett ljudspår.

I Premiere får du fler avancerade möjligheter och kan lägga på flera ljudspår överlappande m.m. Men som sagt, bildspelsfunktionen i Elements är mycket enkel och snabb att använda och duger gott till de flesta ändamål.

Laddade ner picasa men hittar inte hur man gör bildspel och lägger till musik , eller det kanske inte går?

Den var bra. Men gick inte att spela upp, datorn säger att det är fel fil. Är för kass på datorer för att veta hur man fixar till det. Nån som vet?

Hej Kristin!
Både FhotoShop Elements 3 och 4 är utmärkta program att göra bildspel med. Övertoning i olika former, lägga till text och musikspår.
Lycka till
eie

einar skrev:
Hej Kristin!
Både FhotoShop Elements 3 och 4 är utmärkta program att göra bildspel med. Övertoning i olika former, lägga till text och musikspår.
Lycka till
eie

När man gör bildspel i Photoshop, får man dem i pdf-format och kan då titta på dem i Acrobat Reader, version 5 och senare. I de programmen kan man också ställa in hur de ska visas, under Helskärm.

Bildspel gjorda med Elements 4 kräver Adobe Reader 7 för att fungera på riktigt. Kan även sparas som en wmv-fil och för TV-visning. . Det senaste, tyvärr, med sämre bildkvlitet. Kanske jag har dålig TV. Pdf-filen kan även skickas med E-post. Sedan beror det ju på syftet med bildspelet. Som demostration/instruktion av en händelse eller underhållning med vackra bilder. Vad vet jag?
Wmv-filer kan spelas upp med MediaPlayer, Winamp mfl.
Eie

Jaha, men jag har bara använt Photoshop CS och Elements 2 och 3 till mina. I de programmen kunde jgag få fram bildspel som går att visa i de program jag nämnde, och det behövdes vid de tillfällen jag har gjort det, eftersom datorn jag visade bildspel i sist var för klen för Adobe Reader 7. Den datorn var inte min egen, som tur var.

Kanske jag skulle ha nämnt att Reader 7 kräver XP-Home.
Annars fungerar Elements 2 och 3 med Reader 5 och 6.

ANNONS
Götaplatsens Foto