Annons

Bra program för bildspel (var: "Here we go again")

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej du, Fabian! Photo Story passar bara till Windows, men jag använder Mac. Dessutom är det smidigare att göra bildspelen i pdf-format, därför att de kan visas i alla datorer som har Acrobat Reader 5 eller senare versioner installerade.

Hmmm...Adobe Photoshop Album då? Den klarar att spara i pdf. Inget gratisrogram dock. (Har version 2.0, tror att det finns en nyare version) Den måste väl finnas till mac, eller? :S

Vad jag vet, finns inte Photoshop Album för Mac. I stället har Apple ett eget som heter iPhoto och som följer med operativsystemet. Jag tycker ändå att möjligheten att göra pdf-bildspel i Photoshop CS, Elements 2 och 3 är fullt tillräckliga och att pdf-formatet är att föredra, därför att man kan visa bildspelen i en dator som inte är utrustad med något särskilt program.

Re: Re: Bildspel

Bjoernowitsch skrev:
Tittade just på sidan om ProShow-Gold. Det finns bara för Windows, inte för Mac.

Mac ja...(Äppelskrutt) Ja, ja lite får man väl skämta.
Eftersom det var Kalle B som startade tråden så var mitt inlägg riktat till honom. Vet inte om han kör Mac eller PC. Men han hade redan koll på PS-Gold, men är tydligen inte vän med mjukvaran.

ANNONS
Götaplatsens Foto