Annons

Brusiga/oskarpa bilder i förhandsvisning

Produkter
(logga in för att koppla)

mejaaa

Aktiv medlem
Jo jag har en fråga, varför blir mina bilder så brusiga när jag öppnar upp mina bilder i förhandsgranskning (Mac)
När jag öppnar dom i Photoshop ser det hur bra ut som helst. Men när jag trycker ned "mellanslag" för att titta på bilderna i För.gransk så ser bilderna hemska ut, ser ut som jag använt högsta ISO och oskärpa.
Är rädd att kunderna ska se bilderna på samma sätt som jag?! Vad kan vara problemet?

Hoppas någon kan hjälpa mig
 
Jo jag har en fråga, varför blir mina bilder så brusiga när jag öppnar upp mina bilder i förhandsgranskning (Mac)
När jag öppnar dom i Photoshop ser det hur bra ut som helst. Men när jag trycker ned "mellanslag" för att titta på bilderna i För.gransk så ser bilderna hemska ut, ser ut som jag använt högsta ISO och oskärpa.
Är rädd att kunderna ska se bilderna på samma sätt som jag?! Vad kan vara problemet?

Hoppas någon kan hjälpa mig

När du tittar på en raw genom snabbgranskningen med mellanslag (i Finder gissat jag) så läser macen in raw-data och visar det rakt av.
Ingen brusbehandling, profilering eller annan justering görs.
De är rå data som vara tagit svängen genom den enklaste konverteringen som går.
Inte heller försöker macen interpolera fram värden för att mjuka upp bilden.

Ser det bra ut PS eller kameratillverkarens egna framkallare så kan du vara lugn.
 
tack för svar!

japp i finder med mellanslag

men mitt problem är att det är jpeg jag tittar på (alltså färdigbehandlade bilder)
vad kan detta bero på?
bilderna ser helt normala ut i PS men jättekonstiga ut i förhandsgranskning, alltså väldigt brusiga
jag ska skicka dessa till kund och är rädd att dom blir missnöjda
(antar att kunden inte öppnar bilderna i PS)
jag har inte varit med om detta tidigare
har jag lagt på för mycket skärpa?



När du tittar på en raw genom snabbgranskningen med mellanslag (i Finder gissat jag) så läser macen in raw-data och visar det rakt av.
Ingen brusbehandling, profilering eller annan justering görs.
De är rå data som vara tagit svängen genom den enklaste konverteringen som går.
Inte heller försöker macen interpolera fram värden för att mjuka upp bilden.

Ser det bra ut PS eller kameratillverkarens egna framkallare så kan du vara lugn.
 
ANNONS