Annons

Budgetalternativ till Kodak Portra 160- eller 400 för 4x5

Produkter
(logga in för att koppla)

closette

Aktiv medlem
Ja, som rubriken lyder så söker jag en budget-bladfilm i färg till Portra 160- eller 400 för 4x5! Kan köpa ifrån hela världen bara kostnaden, inkl frakt, blir en hel del billigare än ett pris på 350-400kr för 10 blad.
 
Det är värt att kolla runt på olika ställen i Sverige. Jag köpte Portra 400 på Fotokungen i Stockholm klart biligare än på andra ställen. De kanske kan ta hem bladfilm också?
 
Tack för svar!
Och när vi ändå har mörkrummet på tal så undrar jag om någon vet något billigt labb för framkallning? Hur svårt är det förresten att lära sig själv?
 
Team Framkallning på Södermalm i Stockholm hanterar bladfilm. Det gör även Prolabbet och Diabolaget.
 
bladfilm.

Ja, som rubriken lyder så söker jag en budget-bladfilm i färg till Portra 160- eller 400 för 4x5! Kan köpa ifrån hela världen bara kostnaden, inkl frakt, blir en hel del billigare än ett pris på 350-400kr för 10 blad.

Hej.
Min erfarenhet är att Kodak på något sätt har ett slags gemensam prissättning på sina filmer i världen.
Fuji har en bladfilm ,Fujicolor PRO 160 NS , som inte är bra enligt min uppfattning. Den säljs som 20 st och jag vet inte om 51 Euro hos Macodirekt ( www.macodirect.de/fuji-planfilmbr102x127cm-4x520-blatt-p-1434.html ) billigt eller ej. Fördelen med köp inom Eu är att du inte har samma tullar osv (läs gära Tullverkets hemsida) som utanför Eu - USA osv.
 
Hej.
Min erfarenhet är att Kodak på något sätt har ett slags gemensam prissättning på sina filmer i världen.
Fuji har en bladfilm ,Fujicolor PRO 160 NS , som inte är bra enligt min uppfattning. Den säljs som 20 st och jag vet inte om 51 Euro hos Macodirekt ( www.macodirect.de/fuji-planfilmbr102x127cm-4x520-blatt-p-1434.html ) billigt eller ej. Fördelen med köp inom Eu är att du inte har samma tullar osv (läs gära Tullverkets hemsida) som utanför Eu - USA osv.
Har försökt hitta bildexempel på Fuji 160 NS med 4x5 på internet men hittar inga. Förslag? Varför är den ej bra enligt dig?
 
Har försökt hitta bildexempel på Fuji 160 NS med 4x5 på internet men hittar inga. Förslag? Varför är den ej bra enligt dig?

Hej Sam.
När jag läser vad jag skrivit så upptäcker jag att det är ett ord (inte) som smyggit si in fel. Alltså jag mer att denna film/bladfilm (Fujicolor PRO 160 NS ) är bra. Tyvärr så har inget exempel på nätet som du kan se.
Ber om ursäkt för att skrev fel.
 
ANNONS