Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Buffert i 400D

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä, jag menar tusen. Bilderna fyller bufferten med en tiondel av hastigheten men åker ut därifrån tio gånger så fort. Inte räknat per byte, men per bild, och det är bilder vi räknar när vi funderar på hur många vi kan ta i ett svep. Filstorleken skiljer ungefär fyra gånger på en bild som är fyra gånger större, så det är hyfsat logiskt.
Sen blir det mer om man gör en hårdare komprimering på den lilla bilden, vilket jag räknade med ovan.

Nä, jag menar tusen. Bilderna fyller bufferten med en tiondel av hastigheten men åker ut därifrån tio gånger så fort. Inte räknat per byte, men per bild, och det är bilder vi räknar när vi funderar på hur många vi kan ta i ett svep. Filstorleken skiljer ungefär fyra gånger på en bild som är fyra gånger större, så det är hyfsat logiskt.
Sen blir det mer om man gör en hårdare komprimering på den lilla bilden, vilket jag räknade med ovan.

Ja det stämmer. Tänkte inte så långt =)

ANNONS
Götaplatsens Foto