Annons

Bugg i Neatimage som plug-in i photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

rille77

Aktiv medlem
Är det nån annan än mig som råkar ut för detta?

Det som händer är följande:

Jag har en bild upp i photoshop CS2 och kör Neatimage på den.
Efter att NI har processat klart så försvinner bilden, alla fönster och verktyg i photoshop,
Programmet blir tomt, men allting ligger kvar osynligt för om jag ska stänga ner photoshop så frågar den om jag vill spara bilden.

Trött på detta för jag måste ju spara bilden och starta om photoshop för att se hur det blev.

Irriterande...

Snälla... är det nån som har en lösning på problemet eller råkat ut för liknande saker?

/Rille

Jag har råkat ut för att verktygspaletterna försvunnit efter att jag använt NI, men då har bilden legat kvar synlig. Då hjälpte det att tryccka på tab-tangenten 2 ggr (för att ta bort och sedan fram verktygen igen) och fortsätta som vanligt, men då hade jag förstås bilden synlig hela tiden. Kan vara värt att prova iaf...

behöver fortfarande hjälp

Tack för tipset, funkade till hälften.

Med andra ord så funkade "tab" för att ta fram verktygen och sånt men bilden är fortfarande borta.

Funkade inte heller att klicka i vilka "fönster" som ska visas heller...

Nån annan som har nån lösning?

/Rille

Jag råkar ut för detsamma nu och då - har använt 'Window - Arrange - New window for..' (kör engelska versionen) och får då fram både originalbilden och en kopia. Ingen ideallösning, men man slipper starta om programmet...

Det funkade ju bra, håller med om att det inte är optimal lösning men den funkar ju.

Tack!

Skönt att veta att inte bara jag hade detta problem.

Nån annan som löser detta på annat sätt är välkommen att tipsa.

/Rille

Ett annat sätt som fungerar är att klicka två gånger på PS i taskbar (minimera den för att direkt efter återställa).
Förmodligen snabbaste sättet att få tillbaks allt på skärmen.

ANNONS
Götaplatsens Foto