Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

BX400 eller Electra 300i

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja jag tror absolut det är värt pengarna. Uppladdningstiden på Electra är ju nästan dubbelt så lång som på Elinchrome. Tycker också att Electra ser plastig ut, men det skall jag kanske inte uttala mig om eftersom jag inte använt dem.
Min studioblixt-historik är att jag våren/sommaren 2005 köpte två begagnade Multiblitz Minilite 200Ws. När jag skulle komplettera med ytterligare valde jag Elinchrome FX400 (ett kit med två blixtar), mycket beroende på att jag var på AIFO's studio-kurser. Jag ångrar mig inte. Tycker det är bättre att lägga lite mer och undvika att jag blir besviken och måste köpa nya inom kort. (Fast jag gjorde ju just det då jag köpte de begagnade blixtarna.)

Tycker det verkar vara ett bättre alternativ. Tror mig ha sett många här på fotosidan med sådana och de verkar ju nöjda. Stellar-blixten är ju betydligt snabbare än Electra. Det spelar större roll än man kan tro.

Om man är proffs och har mycket pengar så köper man Elinchrom!

Om man är glad amatör som gillar att testa och har lite pengar så köper man på "kaffebrus"!

ANNONS
Götaplatsens Foto