Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bygga mindre hemmastudio

Produkter
(logga in för att koppla)

lonian

Aktiv medlem
Hallå.
Vi skall flytta om någon vecka till en ny lägenhet.
Skicket på lägenheten är för tillfället väldigt dålig och bostaden skall byta både golvmattor och tapetsera om väggarna. Vi har valt vita väggar över hela lägenheten samt en mörkare gråblå matta.

Hur som helst. Detta rum vill jag bygga upp min studio i.
Men just nu är jag osäker på hur jag skall göra.
Utrymmet är inte jättestort. Som ni ser på bilden är det i sovrum 2, och då lär jag nog stå ute i hallen och fota in genom dörren.
Från vänster vägg till höger vägg är måttet ca 208cm, och mellan den garderoben till vänster och till höger vägg är måttet 158 cm. Alltså stjäl garderoben upp ca 50cm. Jag funderar på att hänga upp någon permanent stång i taket som jag kan hänga upp svart eller vit bakgrund. Men jag skulle även vilja testa på att ha genomskinligt tyg och skjuta blixt genom så det blir någon form av gigantisk softbox som bakgrund. Vad för typ av tyg vore lämpligt att använda i så fall?
Hur hade ni gjort om ni var jag?

För att tillägga så använder jag mig av 3st speedlights idag.
 

Bilagor

lonian

Aktiv medlem
Kul att min tråd vaknat från 2015, med ett inlägg som jag inte vet hör hemma här. Mitt rum är inte längre en fotostudio, det var den ett tag men nu ser det ut så här. :)
 

Bilagor

ANNONS