elmqvist
Aktiv medlem
Så här är det. Jag köpte en Canon EF 70-300 DO IS USM i förra vecka. kom hem glad i hågen. fotade lite under helgen och fann gluggen bedrövligt oskarp på 300mm. Således var jag tvungen att ta reda på hur oskarp den var i förhållande till mina andra gluggar och kanske i förhållande till alternativ till den.
Jag har ingen MTF-mätutrustning så det fick bli en tidning och jag blev rätt nöjd med utvärderingsmetoden. Resultatet skrev jag ut och gick till fotoaffären och de tog tillbaka köpet utan att fråga.
Så nu är vi här och jag har testat 5 objektiv. kanske någon annan kan testa en 70-200 eller en 100-400 med samma metod och vips så börjar det likna ett arkiv.
Tänkte jag...
Jag har ingen MTF-mätutrustning så det fick bli en tidning och jag blev rätt nöjd med utvärderingsmetoden. Resultatet skrev jag ut och gick till fotoaffären och de tog tillbaka köpet utan att fråga.
Så nu är vi här och jag har testat 5 objektiv. kanske någon annan kan testa en 70-200 eller en 100-400 med samma metod och vips så börjar det likna ett arkiv.
Tänkte jag...