Annons

Byta upp mig från eos 500

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingemar.Bohjort

Ny medlem
Hej.
Har sedan ett antal år en Canon eos 500, med diverse objektiv. Det vassaste är ett 70-200/4L is.
Behöver era synpunkter om jag kommer bli nöjd om jag byter upp mig till en Canon EOS 77D m/18-135mm IS USM, samt behåller de gamla objektiven.
Blir det stor skillnad mellan dessa kameror?
Tacksam för era synpunkter.
/Ingemar

Hej.
Har sedan ett antal år en Canon eos 500, med diverse objektiv. Det vassaste är ett 70-200/4L is.
Behöver era synpunkter om jag kommer bli nöjd om jag byter upp mig till en Canon EOS 77D m/18-135mm IS USM, samt behåller de gamla objektiven.
Blir det stor skillnad mellan dessa kameror?
Tacksam för era synpunkter.
/Ingemar

Du kommer att märka VÄLDIGT stor skillnad, EOS 500 hade väl den inte så lyckade 15 mp sensorn om jag inte minns fel....................Det har hänt ganska mycket sen den tiden, titta även på EOS 80D den är nämligen lite mer välbyggd än EOS 77D.

77D är bättre i precis allt, men det innebär inte att alla dina bilder blir bättre, eftersom redan 500D var fullt tillräckligt bra för många bilder.

Däremot får du bättre autofokus, bättre brusprestanda, bättre dynamiskt omfång, högre upplösning, snabbare serietagning, fler och smartare speciallägen, som HDR, handhållen nattbild (eller vad det nu kallas).

Dvs det finns fler bilder som du tidigare haft svårighet att ta som du nu lättare kan ta.

Objektivet 18-135 är som alla objektiv med stora zoomomfång en kompromiss mellan allsidighet och bildkvalitet.

Tack..

Du kommer att märka VÄLDIGT stor skillnad, EOS 500 hade väl den inte så lyckade 15 mp sensorn om jag inte minns fel....................Det har hänt ganska mycket sen den tiden, titta även på EOS 80D den är nämligen lite mer välbyggd än EOS 77D.

Suttit i valet och köpt en 80D, lovar att det är skillnad.!!Köpte ett kit på scandinavian photo, kamera + 18-135 usm med ett 50 mm usm objektiv på köpet.
Så stor skillnad trodde jag inte det var, men det är 10 år sedan.Tack för tipsen..

Suttit i valet och köpt en 80D, lovar att det är skillnad.!!Köpte ett kit på scandinavian photo, kamera + 18-135 usm med ett 50 mm usm objektiv på köpet.
Så stor skillnad trodde jag inte det var, men det är 10 år sedan.Tack för tipsen..

Förstår att det blev skillnad, 500D tillhörde inte dom mest lyckade i serien, efterföljaren 550D blev klart bättre och stod sig väl mot kommande 600D/650D, var väl förbättringar med video som största skillnader.

ANNONS
Götaplatsens Foto