Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

c720 eller c4000?

Produkter
(logga in för att koppla)

aggeman

Medlem
Eftersom vår kära c2100uz har kastat in handduken totalt och Olympus inte klarar av att laga den (trots att de fått två försök på sig hittills...), så har vi nu blivit erbjudna en c720uz som ersättning. Men den saknar ju stabilisator vilket gör 8x-zoomen ganska onödig för mig som inte orkar släpa på stativ för jämnan. Dessutom så verkar det bli ganska mycket brus, iaf på de testbilder jag sett.
Nu har jag kikat på n c4000 också, vilken verkar ge väldigt mycket bättre bilder, men den har ju då mindre zoom.

Det vore skoj att höra vad skulle ni göra - Ta en c720uz eller försöka deala till er en c4000z istället.

Mvh
Aggeman

fy vad illa! ja, ingen av dessa kan ju ersätta C-2100uz..inte!

skulle välja C-4000z då den har bra vidvinkel (32mm) jämfört med 40mm (ingen vidvinkel) sen kan du ju köpa en Olympus TCON14 teleconverter + adapter CLA-1. för att kunna få 140mm tele och för att kunna använda filter.

framför allt så har C-4000z bättre närgräns..och du gillar ju makro ;-)

mvh
/Kim

Visst är det illa! :(

Jag tycker nog också att C4000 verkar strået vassare överlag. Visst har den andra mer zoom, men det är ju inte allt. Och visst gillar jag ju makro ;)

Får hoppas att Cyperphoto går med på förslaget bara...

köpte en olympus c-720uz för två veckor sedan och måste säga att jag är jätte nöjd, jag har tagit lite provbilder där jag provat macro och att fota på natten, tänkte köpa en c-4000 men så såg jag denna och blev imponerad av zoomen. jag har lagt in provbilderna på min hemsida så vill någon kolla så är ni vällkomna http://hem.bredband.net/wethen/index.html men jag måste säga att den har problem att hitta focus när det inte är så ljust, har misslyckats med många bilder, men man lär sej kameran efter ett tag..

ANNONS
Götaplatsens Foto