Annons

Cameranu.nl (Holland)

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Det där är inte ett problem. Är du inte hemmA och jobbar dagtid så anger du ju helt enkelt leverans till jobbadressen.



/Stefan R. Nilsson
Det är visst ett problem, eftersom jag inte har en jobbadress.....

Det är klart att mitt jobb har en adress, men jag kan inte använda den på det sättet.
 

AFJ

Aktiv medlem
Det där är inte ett problem. Är du inte hemmA och jobbar dagtid så anger du ju helt enkelt leverans till jobbadressen.



/Stefan R. Nilsson

Det är väl ganska många som inte kan/vill ta emot privata paket på sin arbetsplats så visst kan det vara ett problem!

EDIT: Tvåa där ;)
 

ArneB

Aktiv medlem
Jag är övertygad om att man använder UPS för spårbarheten och leveranssäkerheten. Det är inte bara Snickers i paketen. Grejerna kommer fram, även om det är bökigt ibland. Det absolut sämsta med UPS är att det inte går att betala med kort vid leverans. Glassbilen har det, t o m jag själv kan ta betalt med kort via iZettle. Varför kan inte UPS klara av det?

För övrigt har jag enbart goda erfarenheter av Cameranu.nl.
 

atotowi

Aktiv medlem
Beställde ett objektiv från cameranu.nl och allt gick bra men nu har UPS strulat med leveransen som dom för övrigt är kända för.
Ringde UPS kundtjänst då statusen på paketspårningen ändrades till "meddelande lämnat till mottagaren" idag då paketet skulle vara framme vilket inte stämmer då jag varit hemma hela dagen.
Ville därför höra med dom vad som hänt och fick då informationen att det troligtvis var någon avgift som skulle betalas vid leveransen???
Jag har ju redan betalat frakten vid köpet hos cameranu.nl och det är ju ett EU land så jag fattar inte vad det skulle vara för avgift.
Är det någon här som vet vad det kan vara för avgift eller försöker UPS blåsa en på pengar?
Man ska som sagt inte behöva betala moms för en vara som är köpt i ett annat EU land. MEN det finns ett undantag som berör webbutiker som anses ha ett annat land som kundgrupp - vilket man gör om man har hemsidan på det andra landets språk och priser i det andra landets valuta eller säljer för mer än X pengar till det andra landet. Då ska butiken ta betalt för vara ex moms och köparen betala moms i sitt hemland.

Det har resulterat i att en del webbutiker slutat sälja till Sverige eftersom de passerat gränsen och sen tvingats erlägga den högre momssatsen till svenska staten trots att de bara tagit ut lokal moms på varan. Så det kan ju vara så attcameranu.nl hamnat på listan hos UPS som sköter tull/moms grejerna åt sina kunder och att de vill ha momsen för att lämna ut varan.
 

j_s

Aktiv medlem
Man ska som sagt inte behöva betala moms för en vara som är köpt i ett annat EU land. MEN det finns ett undantag som berör webbutiker som anses ha ett annat land som kundgrupp - vilket man gör om man har hemsidan på det andra landets språk och priser i det andra landets valuta eller säljer för mer än X pengar till det andra landet. Då ska butiken ta betalt för vara ex moms och köparen betala moms i sitt hemland.
Nja, det är fortfarande säljaren som ska ta ut momsen, men då enligt svensk momssats, och leverera kulorna till det svenska skatteverket. Krånglet för säljaren (inklusive momsregistrering i Sverige) är det som gör att många företag avstår.
 

atotowi

Aktiv medlem
Nja, det är fortfarande säljaren som ska ta ut momsen, men då enligt svensk momssats, och leverera kulorna till det svenska skatteverket. Krånglet för säljaren (inklusive momsregistrering i Sverige) är det som gör att många företag avstår.
Javisst - så var det ju.
 

antic

Aktiv medlem
Jag såg att det var frågat om det tidigare i tråden men jag fattar inte hur de menar att man fyller i adressen. Här är fälten


Name : för och efternamn okej
Postcode : 12345 SE eller hur?
Country : Sweden väljer man i listan
Town : Hemstad
Adres : gatuadressen antar jag men ska numret med?
No + Add : husnummer vad menas? och ett eget fält add, var tusan är add?
 

Tohed

Aktiv medlem
Jag såg att det var frågat om det tidigare i tråden men jag fattar inte hur de menar att man fyller i adressen. Här är fälten


Name : för och efternamn okej
Postcode : 12345 SE eller hur?
Country : Sweden väljer man i listan
Town : Hemstad
Adres : gatuadressen antar jag men ska numret med?
No + Add : husnummer vad menas? och ett eget fält add, var tusan är add?
Japp
japp
japp
japp
utan nummer
nummer och ev "additional" tex "2 tr" eller dylikt (används väl knappast längre)
 
ANNONS