Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 100d eller 70d ?
- Trådstartare CryBaby
- Start datum
Tonyeagle
Aktiv medlem
Några anledningar
Bättre AF vid filmning och stillbild (Skulle uppskatta skillnaden som stor)
Vinklingsbar skärm - Bra vid filmning och macro och konsertfoto om du vill hålla kameran över huvudet i en folksamling.
Större med bättre grepp och med fler direktreglage så du slipper fippla i menyerna.
Något bättre sensor
Möjlighet till snabbare serietagning
Det finns säkert fler anledningar att köpa 70D. Du kanske får fler punkter här i tråden.
Bättre AF vid filmning och stillbild (Skulle uppskatta skillnaden som stor)
Vinklingsbar skärm - Bra vid filmning och macro och konsertfoto om du vill hålla kameran över huvudet i en folksamling.
Större med bättre grepp och med fler direktreglage så du slipper fippla i menyerna.
Något bättre sensor
Möjlighet till snabbare serietagning
Det finns säkert fler anledningar att köpa 70D. Du kanske får fler punkter här i tråden.
martin90
Aktiv medlem
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=159951 Här har du min tråd, som du kan läsa mer om 
Erik Schalin
Aktiv medlem
Om du skall få vettigt ljud när du filmar med dslr så behöver du en separat pryl för ljudupptagning. Zoom h1 är väl bland det billigaste med vettigt ljud. Zoom h4n Sonys skall ha en bättre menyergonomi. Jag vet att jag läste ett test tidigare i år. ..... just det. Ljud o bild nr 8.
Yamahas pocketrak pr7, bästa köp
Roland r-26, proffsverktyg
Sony pcm-d100, bäst i test.
Och du kan inte köra ljudet genom kameran för att spela in det, däremot kan kan det förenkla när man senare skall synkronisera ljud och film i redigeringen. Kameran komprimerar nämligen sönder ljudet alldeles förfärligt. Det låter inget vidare helt enkelt.
Yamahas pocketrak pr7, bästa köp
Roland r-26, proffsverktyg
Sony pcm-d100, bäst i test.
Och du kan inte köra ljudet genom kameran för att spela in det, däremot kan kan det förenkla när man senare skall synkronisera ljud och film i redigeringen. Kameran komprimerar nämligen sönder ljudet alldeles förfärligt. Det låter inget vidare helt enkelt.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Man håller ingenting stadigt. Därför finns det stativ. Eller sådana däringa gyrostabilisatorer... vad det nu heter.Notera att en 70D är tung. Den håller du inte stadigt några längre stunder.
revox
Aktiv medlem
Notera att en 70D är tung. Den håller du inte stadigt några längre stunder.
Jag har en 5d mark 2 som är tyngre än 70d och jag har aldrig upplevt att den varit för tung för att hålla stadigt. Kör till 95% utan stativ.
Däremot tycker jag att ett bra grepp är viktigt och det är förmodligen bättre på 70d än 100d.
(Det är dock en vanesak att kunna hålla still när man trycker av en bild)
Erik Schalin
Aktiv medlem
Ja fast nu skulle TS filma....Jag har en 5d mark 2 som är tyngre än 70d och jag har aldrig upplevt att den varit för tung för att hålla stadigt. Kör till 95% utan stativ.
Däremot tycker jag att ett bra grepp är viktigt och det är förmodligen bättre på 70d än 100d.
(Det är dock en vanesak att kunna hålla still när man trycker av en bild)
revox
Aktiv medlem
Ja fast nu skulle TS filma....
Just därför var infon om stillbild inom parantes...
(Nu brukar man väl iof ha andra hjälpmedel att hålla still om man vill filma med högre kvalitet, så då spelar kanske kamerahuset inte så stor roll)