Annons

Canon 1DX för 10.000 kr bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

eko_81

Aktiv medlem
Kan inte uttala mig mer än att jag är skeptisk till piratbatterier.

Men behöver du verkligen nytt batteri.
Originalet har en närmast magisk kapacitet. Många hundra bilder utan problem.
Jag har originalet kvar till 1D mk III och 1D X, inget visar tendens att tappa musten.
Tänkte att jag skulle ha ett extra att varva med. Har gjort så med min andra kamera nämligen men det är ju ett mindre batteri och kanske inte lika uthålligt i jämförelse med det till 1DX. Tack för din åsikt 🙏🏻
 

eko_81

Aktiv medlem
Räkneverket står på exakt 111.000. Är inte det lite konstigt? Läste någonstans att från och med en viss modell så visar räkneverket bara hela tusental? Är det därför den står på just 111.000? Märkligt att tidigare ägaren lyckats fota just exakt 111.000 exponeringar annars?
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Räkneverket står på exakt 111.000. Är inte det lite konstigt? Läste någonstans att från och med en viss modell så visar räkneverket bara hela tusental? Är det därför den står på just 111.000? Märkligt att tidigare ägaren lyckats fota just exakt 111.000 exponeringar annars?
Det är nog inte märkligt. Min står på (mindre än) 90 000
 

PMD

Aktiv medlem
Men känns ju mindre bra att det varken är bildstabilisering i 1DX hus eller i de flesta Canon EF objektiv vad jag förstått? Märkligt att Canon inte byggt ens de senare objektiven med det i åtanke?
Här är en lista av alla EF-objektiv. Cirka 50 av dem har bildstabilisering.

Tillägg: antagligen har TS köpt ett eller ett par objektiv vid det här laget, men listan kan vara av intresse ändå, så det här inlägget får vara kvar.
 
Senast ändrad:

fotobollfoto

Aktiv medlem
Min 1DX har snart tuffat 113 000 rutor.
1 000 förra helgen, och troligen 1 000 till imorgon.
Bildstabilisering finns i de flesta av mina objektiv, men för det mesta är den avstängd
 
ANNONS