apersson850
Aktiv medlem
Ja, fler bilder i sekunden, lite fler inställningsmöjligheter (custom functions), Ethernet, AF-länkad spotmätning, multispotmätning, inbyggd höjdavtryckare och rejälare batteri får du med 1DX.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jäklar fick se nu att en nästan samma tråd dök upp, behålla eller retunera där fans inlägget.Vad hände med mitt inlägg om föregångaren till första 1DX, där Nilsson på gamla foto testade 5-600 bilder på fåglar och fick 75% skarpa bilder vilket var mycket bra, jag menade liksom att då kan inte första 1DX precis vara sämre.
Personligen tycker jag du ska reklamera och skicka tillbaks. Du kan få en 1DX mark II för det priset. Första versionen är inte värd den pengen. De går lös för runt 5000kr på MPB. När jag sålde min egen för något år sedan fick jag bara 4500kr för den. Tyvärr är det där den skvalpar för stunden. Även 1DX mark II är tyvärr ganska döda på marknaden. Svårsålda till den grad att du utan problem kan hitta en i bra skick för runt 9000-10000kr.Hej, jag var och hämtade ut paketet igår och öppnade det direkt i bilen för att se vad det var.
Jag kände nog på mig att det var första generationen ändå vilket det var en 1D X som var i kartongen. Men den var väldigt fin i skicket och hade bara gjort 39000 exp. Fanns även originalkartong med som den låg i.
Så rubriken stämde men inte annonstexten. Då det var information och test av en Mark III samt bilden var en Mark III. De har en till Mark I: a där hela annonsen stämmer samt bilder. Men den hade gjort mer exp. Samt lite färgskav.
Så nu står jag i om jag ändå ska behålla den eller returnera den då anledningen till att jag köpte den var att jag först trodde det var en Mark III. Sen var ju priset för bra för att vara sant på en Mark III. Men trodde ett tag att de kanske hade glömt en siffra! Men det är ju en seriös fotobutik så det måste ha varit någon efter eller innan sin semester som la in annonsen.
Men det är nog en bra kamera och ett bra komplement till min 5D Mark IV. Men tekniken i 5D Mark IV är ju lite nyare då den modellen kom senare. Men den är nog ändå snabbare med sina 12 bilder i sekunden 1DX.
Fast du får ju inte ut vad en handlare oftast tar när du säljer privat eller till en handlare som måste ha marginal och ska ta höjd för reklamation. Priset du anger hos MPB stämmer inte heller om man ska ha en som är i bra skick med få exponeringar. För 5 tkr får du en som har gjort flera hundratusen exponeringar och troligen ser synnerligen välanvänd ut, vilket inte var det trådstartare köpte.Personligen tycker jag du ska reklamera och skicka tillbaks. Du kan få en 1DX mark II för det priset. Första versionen är inte värd den pengen. De går lös för runt 5000kr på MPB. När jag sålde min egen för något år sedan fick jag bara 4500kr för den. Tyvärr är det där den skvalpar för stunden. Även 1DX mark II är tyvärr ganska döda på marknaden. Svårsålda till den grad att du utan problem kan hitta en i bra skick för runt 9000-10000kr.
Yes du har väl en poäng där. Mitt inlägg ovan är väl färgat av att jag kör på funktion med mina kameror mer än färg och form. Har kört med 1D-serien senaste 6-7 åren och vet att de där bestarna klarar mångt mer än vad de är specade för. Mina kameror ser ut som skit på lacken men det är för att jag använder dem och gör det hårt både i skog och mark, stränder, saltvatten, pissregn, is och snö och fjäll. Insidan är klanderfri på varenda en. Därför räds jag inte MPBs exemplar som tickat flera hudnratusen mil då de enligt min mening har mycket kvar att ge. Men som du säger, trådskaparen var kanske inte ute efter en luggsliten darling denna gång.Fast du får ju inte ut vad en handlare oftast tar när du säljer privat eller till en handlare som måste ha marginal och ska ta höjd för reklamation. Priset du anger hos MPB stämmer inte heller om man ska ha en som är i bra skick med få exponeringar. För 5 tkr får du en som har gjort flera hundratusen exponeringar och troligen ser synnerligen välanvänd ut, vilket inte var det trådstartare köpte.
Nä men där håller jag med dig att då kan inte den första generationen utav 1DX vara sämre än sina föregångare.Vad hände med mitt inlägg om föregångaren till första 1DX, där Nilsson på gamla foto testade 5-600 bilder på fåglar och fick 75% skarpa bilder vilket var mycket bra, jag menade liksom att då kan inte första 1DX precis vara sämre.
Jag gav 4000:- för min här på Fs i nyskick strax under 80k exp.Personligen tycker jag du ska reklamera och skicka tillbaks. Du kan få en 1DX mark II för det priset. Första versionen är inte värd den pengen. De går lös för runt 5000kr på MPB. När jag sålde min egen för något år sedan fick jag bara 4500kr för den. Tyvärr är det där den skvalpar för stunden. Även 1DX mark II är tyvärr ganska döda på marknaden. Svårsålda till den grad att du utan problem kan hitta en i bra skick för runt 9000-10000kr.
Precis. Det går att fynda här på svenska marknaden för den som väntar och dammsugar Blocket och Tradera och andra ställen.Jag gav 4000:- för min här på Fs i nyskick strax under 80k exp.