Annons

Canon 20D + battpack

Produkter
(logga in för att koppla)

Escalier

Medlem
hej! jag har ett jätteirriterande problem, min kamera fungerar inte så bra med mitt battpack (BG-E2). men kameran fungerar hur bra som helst med sitt vanliga batteri. jag har bytt mitt battpack engång redan eftersom att kameran inte fungerde.

kameran kan ena sekunden ha fullt batt och andra kan det vara tomt och kameran stängs av. detta är jätteirriterande!

kan det vara kameran? finns det någon annan som har /haft samma problem som jag?

jag vill verkligen fixa det här, har kvitto kvar tack och lov!

hoppas att någon kan höra av sig!

MVH erik

Låter som ett irriteande problem. Men kan de inte va så att de är nå bugg i kameran? Har du uppgaderat din Firmware på kameran? De kanske kan vara ett tipps?
Hoppas de ordnar sig.
Lycka till

Jag hade det problemet med min 10D. Två batterigrepp fungerade utan problem tills jag skickade in kamerahuset för ett annat fel till Stockholms Centralservice. När huset kom tillbaka drog kombinationen grepp och hus ur batterierna på någon timme. Batteri direkt i kameran var inget problem. Båda greppen är fortfarande felfria tillsammans med min D60. Någon form av kortslutning i guldkontakterna på kamerahuset antar jag, de används ju för att föra information när man använder greppet. Jag blev så trött på problemet att jag bytte kamera. Du som har garanti kvar bör be om översyn av både grepp och kamera tillsammans.

Jag hade samma problem med min 20D och batteripack. Jag skickade in batterigreppet till Canon och dom bytte ut nåt kretskort i det. Och sen dess så har det fungerat utmärkt.
Mvh, Ingemar...

okej, jag lär ju lämna in kameran, eftersom att jag bytt batterigrepp en gång redan,, och felet består. tusen tack för all hjälp!

ANNONS
Götaplatsens Foto