Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 50D 12mp fullframe?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack stefan för en mycket utförlig och kvalificerad gissning.

Med utgång från den så finns det egentligen ingen anledning att vänta på en 50D utan det får nog bli en 40D framöver.

Min följdfråga blir då som följer...
Hur många år är en DSLR egentligen "tillräckligt" bra innan den är att betrakta som föråldrad ?

Med andra ord vilket livsspann har den , en dator är ju som bekant "antik" redan nått enstaka år efter inköp.

//Peter Olsson

Ja, jag undrar samma sak.. Eftersom en 12.8-megapix kamera som 5D ger för små filer för Getty-Images.. Jag var på en föreläsning med en fotograf som jobbar för Getty som berättade att han måste interpolera 5D-filerna för att de ska bli godkända av Getty...

Så om ni tycker jag är megapixel-kåt, nu kanske ni förstår varför :)

Canons utveckling på sina 10, 20d, 30d osv ær så boring.

Kolla steget mellan d100 / d200, dær snackar vi uppgradering.

Æven d200 / d300 , liveview, brushantering, 900k display, osv osv.

Canon ær Så førutsægbara att man somnar.

Jaja, tyck vad ni vill, men detta e min åsikt :)

christian_r skrev:

Ehhh, jaha, tack för din (mindre) intressanta åsikt, somna om i nån annan tråd som handlar om Nikotin...Nikon!

;)

christian_r skrev:

Tjaa, om man inte behovde vanta sa lange pa uppgraderingarna fran Nikon sa vore det kanske mer akutuellt. Canons kameror ar ju en evolution, mot Nikons som ar en revolution.

Jag foredrar att ha en jamn utveckling dar jag stegvis kan uppgradera mig nar jag kanner for det istallet for att ligga fore i tre manader och sen efter i tre ar.

Jag ær mer sånn att då undrar jag om det øverhuvudtaget ær vært att uppgradera, det ær næmligen ganska dyrt att hålla på att uppdatera, fråga mig :)

Jag ær teknikfreak.

ANNONS
Götaplatsens Foto