Flash Gordon
Aktiv medlem
Vi är nog ganska överens...som ett eget exempel, köpte på mig 70D och en EF10-22 i november, linsen pajade tyvärr och det blev en MK istället som funkar ännu bättre. Alltså, jag hade kunnat spara dom där 12000 spännen och gått på rätt grejer från början?
/Ulf
Förmodligen.
Foto är en material sport.
En del försöker hävda att det är personen bakom kameran som gör skillnaden och utrustningen inte spelar någon roll.
Fast samma person bakom en bättre utrustning gör ändå större skillnad hävdar de med insikt.
Jag tror definitivt på att det andra uttalandet är närmast sanningen.
Mötte en svensk i Serengeti som jobbade för National Geographics lejon projekt. Hans jobb var att spåra lejon. Han berättade att de nu var där för tredje gången och hade 4 stycken 40 fots container med sig av fotogrejor. Där fanns allt från fjärrstyrda minifordon till till elektriska miniheliikoptrarf med fjärrstyrda kameror. När migrationen passerade gränsfloden mellan Kenya och Tanzania så hade de mängder av fjärrstyrda kameror för att kunna fånga dramatiken när krokodilerna tog för sig av allt det färska köttet.
Att det hjälpte till att få de fantastiska bilder de fångade kan ni själva se i deras reportage.
http://ngm.nationalgeographic.com/serengeti-lion/index.html#.UjTh-xYwGjc