Annons

Canon 6D N, utan WiFi och GPS

Produkter
(logga in för att koppla)

touchofred

Aktiv medlem
Hej !
har tittat lite på Canon 6D, då jag är väldigt sugen på att byta upp mig.
har i nuläget en 700D.

Men det finns två modeller på 6D, den med wifi och gps, och den utan wifi och gps.

Men jag undrar bara, vad är fördelarna med Wifi och gps?
GPS vet jag inte ens vad jag har för anvädning av.
*Wifi, trådlöst överföra bilderna från kamera till dator, Mig spelar detta ingen roll. *
*Styra kameran trådlöst. Har ju inte haft användning av detta innan, så varför skulle jag det nu?
Är det några mer saker man kan använda Wifi till?

Det skiljer ju nästan 5000kr, och jag vet inte om jag är beredd att lägga det på något jag kanske inte ens har anvädning för?

5000kr räcker nästan till ett 24-105mm f4 White box.

Tack.
 
Wifi och gps är kul i fem minuter sen är det bara värdelöst. lär förmodligen dra mer batteri också.
kör på den utan. 5000kr är sjukt mycket pengar.
 
Har precis kommit hem från rajala i Malmö med en 6D utan wi-fi å gps men med 24-105 f4 L för 15500 fick helt ok för mitt beg inbyte med :)
 
Har precis kommit hem från rajala i Malmö med en 6D utan wi-fi å gps men med 24-105 f4 L för 15500 fick helt ok för mitt beg inbyte med :)

Ok fint ! Så wifi och gps spelar ingen roll egentligen? inte för 4500kr iaf?
jag har i nuvarande läge en 700D men två objektiv. Vad kan man få i inbyte för den?
 
Jag ställde nästan samma fråga för en tid sedan. Fick många bra åsikter. Funderade över julhelgen och bestämde mig sedan för att köra med Wifi/GPS. Har nog saknat wifi. Tycker att det blir smidigt att kunna föra över mina bilder direkt till mobilen. Jag hade kontakt med Cyberphoto och fick en bra deal på en 6D med wifi/gps och ett Canon 24-70 f4. Hoppas att ha det på fredag. :)

Lycka till med ditt val.
Gott nytt år. :)

//Stefan
 
Jag ställde nästan samma fråga för en tid sedan. Fick många bra åsikter. Funderade över julhelgen och bestämde mig sedan för att köra med Wifi/GPS. Har nog saknat wifi. Tycker att det blir smidigt att kunna föra över mina bilder direkt till mobilen. Jag hade kontakt med Cyberphoto och fick en bra deal på en 6D med wifi/gps och ett Canon 24-70 f4. Hoppas att ha det på fredag. :)

Lycka till med ditt val.
Gott nytt år. :)

//Stefan

Finns det tråden här någonstans? :)

Jag ser dock inte varför man vill föra över bilderna till telefonen? En förklaring vore jätteshysst. :)

Jag mailade dom precis nyss. Får se vad dom svarar. Tack ! God fortsättning.
 
Finns det tråden här någonstans? :)

Jag ser dock inte varför man vill föra över bilderna till telefonen? En förklaring vore jätteshysst. :)

Jag mailade dom precis nyss. Får se vad dom svarar. Tack ! God fortsättning.

EDIT: Har dock hört att det finns Batterigrepp med Wifi, och batterigrepp är något jag kommer att köpa. Stämmer det?
 
Finns det tråden här någonstans? :)

Jag ser dock inte varför man vill föra över bilderna till telefonen? En förklaring vore jätteshysst. :)

Jag mailade dom precis nyss. Får se vad dom svarar. Tack ! God fortsättning.


Jadå, mitt inlägg heter "Uppgradering från 650D till fullformat", tror jag. Ibland vill jag ha över bilderna snabbt till mobilen, ex om jag inte är hemma. Då är det smidigt med wifi:n. Använder oftast mobilen för att dela mina bilder. Men det är min åsikt.
Cyberphoto har varit väldigt tillmötesgående och har bra support. 😃
 
Jadå, mitt inlägg heter "Uppgradering från 650D till fullformat", tror jag. Ibland vill jag ha över bilderna snabbt till mobilen, ex om jag inte är hemma. Då är det smidigt med wifi:n. Använder oftast mobilen för att dela mina bilder. Men det är min åsikt.
Cyberphoto har varit väldigt tillmötesgående och har bra support. 😃

Ska kolla in den tråden, tack !
Redigerar inte du bilderna innan du lägger upp dom? :)

Förresten, vet du om Cyberphoto kan ta saker i inbyte om man INTE kan komma in till dom personligen?
Har typ 80mil dit, enkel resa..
 
Ska kolla in den tråden, tack !
Redigerar inte du bilderna innan du lägger upp dom? :)

Förresten, vet du om Cyberphoto kan ta saker i inbyte om man INTE kan komma in till dom personligen?
Har typ 80mil dit, enkel resa..

Haha, jodå. Visst redigerar jag ibland. Men jag tycker inte alla bilder kräver det. Beror sig på.
Tror att det står på deras hemsida att dom tar inbyte. Bor själv söder om Malmö, så det är smidigare att beställa. 😉😉😉
 
Haha, jodå. Visst redigerar jag ibland. Men jag tycker inte alla bilder kräver det. Beror sig på.
Tror att det står på deras hemsida att dom tar inbyte. Bor själv söder om Malmö, så det är smidigare att beställa. 😉😉😉

Okej, då förstår jag. :)
Kan inte hitta nåt om inbyten dock..

EDIT: Hittade till slut..
 
Ska du köra studio så kan det vara bra att veta att 6D saknar uttag för PC-sync. Jag har använt wifin till att köra trådlöst tethered till en laptop med Lightroom. Inte jättesnabbt men funkar. Har också använt wifi till att ställa in video (man kan få bild i laptop (eventuellt även telefon, minns ej)), sen har jag också använt wifi till "remote triggering". Inte jättenödvändigt men trevligt. GPS'en är konstant avstängd hos mig.

Så är Wifi värt 5000kr? Trots det som nämnts ovan: absolut inte i min mening.
 
Prisvärd

Skulle tro att 6D+ritplatta+1år PS+ 32 GB minne för 10 lax är ett av de mest prisvärda erbjudanden i fotohistorien om man ser till bildkvalitet per realpeng! Blev själv sugen fast att jag redan har en 5DIII och egentlgen inte behöver en fullformatare till. Hoppas att det kommer en nästan lika bra deal på 7DII snart ;)

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=6dN
 
Ska du köra studio så kan det vara bra att veta att 6D saknar uttag för PC-sync. Jag har använt wifin till att köra trådlöst tethered till en laptop med Lightroom. Inte jättesnabbt men funkar. Har också använt wifi till att ställa in video (man kan få bild i laptop (eventuellt även telefon, minns ej)), sen har jag också använt wifi till "remote triggering". Inte jättenödvändigt men trevligt. GPS'en är konstant avstängd hos mig.

Så är Wifi värt 5000kr? Trots det som nämnts ovan: absolut inte i min mening.

Jag är en glad amatörfotograf bara. :)

Tack för din åsikt ! Finns ju Eye-fi minneskort. Inte riktigt samma grej kanske men..
 
ANNONS