Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 70-2004L is
- Trådstartare jridell
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Lite låter mitt också, men det har det alltid gjort. Jag har andra med IS som låter mer.
holycrap
Aktiv medlem
Mitt objektiv har börjat låta antagligen is motorn knappt 2år gammalt någon som känner igen detta problemet
Mvh Johan
Mitt 70-200/4L IS har låtit sen jag skaffade det (begagnat). Det lär vara normalt att IS surrar lite lätt när den är aktiv. Så fort man halvtrycker slutarknappen så börjar den och slutar en eller två sekunder efter att man släppt.
Kan vara lite lätt irriterande eftersom det fastnar när man filmar också.
/P
Henry Fredrikson
Avslutat medlemskap
Jag har 4 objektiv med IS.
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM
Inget av dem hörs om man inte lägger örat emot objektivet.
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM
Inget av dem hörs om man inte lägger örat emot objektivet.
Barret2000
Aktiv medlem
Huvudfrågan är väl egentligen om det låter mer nu än innan (vilket jag fick uppfattningen att det gör)? I sånt fall måste ju någonting ha ändrats, alltså kan det vara något som är fel?!
Däremot håller jag inte med Henry om att mina IS-objektiv är tysta. Jag har både ett 24-105 och ett 55-250, och båda hörs som ett svagt surr när man trycker ner fokuseringsknappen halvvägs. Mina beter sig precis som Patrik beskriver.
Just 70-200 4 IS vågar jag inte uttala mig om, då jag inte provat något sådant.
Däremot håller jag inte med Henry om att mina IS-objektiv är tysta. Jag har både ett 24-105 och ett 55-250, och båda hörs som ett svagt surr när man trycker ner fokuseringsknappen halvvägs. Mina beter sig precis som Patrik beskriver.
Just 70-200 4 IS vågar jag inte uttala mig om, då jag inte provat något sådant.
Bengt H
Aktiv medlem
Mitt 70-200 f4 IS låter väldigt tydligt, man behöver inte sätta örat emot det, även mitt 17-55 f2,8 IS låter lika mycket.
Det är likadant med mina "IS-objektiv".
Speciellt mycket låter EF300mm F4L IS som har den äldsta versionen av IS.
Ljudet kan beskrivas som "klonk" så pass högt att en hund jag fotograferade en gång reagerade på ljudet.
Mvh. Bengt
cls
Aktiv medlem
Jodå, mitt 70-200/4 IS låter också. Ett tydligt "väsande" såvida jag inte är för snabb att rycka bort det från ögat efter tagen bild - en hastig rörelse när IS fortfarande är igång ger snarare ett klonkande/skorrande ljud. Låter ganska obehagligt men det verkar inte vara ovanligt. Sen kan det ju faktiskt vara annorlunda för TS - om det plötsligt börjat låta annorlunda/mer så kan det kanske vara nåt fel.