Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 7D är det ett bra köp idag?
- Trådstartare ramses2
- Start datum
Skrotografen
Avslutat medlemskap
Canon EOS 7D liksom Nikon D300s är väl fortfarande väldigt bra kameror men...................dom tillhör en förgången tid och utvecklingen står definitivt inte still! Jag skulle tippa att den nya EOS 70D kommer att krossa 7D när det gäller isoegenskaper. Det är alltid frestande att köpa en äldre kamera som en gång var svindyr men det finns en anledning att priset sjunker, nämligen att en ny och mycket bättre modell är i antågande........................Tror att den snabba utvecklingen kommer att hålla på 5-6 år till innan den mattas av, ny teknologi tar alltid över.....................
mapem
Aktiv medlem
Om man vill ha en billig aps-kamera med bra brusegenskaper och "proffsegenskaper" i övrigt tror jag en Nikon D7000 som säljs ut billigt nu när D7100 finns är ett bättre köp än en 7D i dag. Däremot är 7D:s af-system bättre om man prioriterar det. Men brusmässigt är den tyvärr efter medtävlarna. Till och med en m43-kamera som Olympus Omd klår 7D brusmässigt. Det har hänt mycket på sensorfronten och Canon har inte hängt med. 70D tycks dock ändra på det som det verkar.
Helmetrock
Aktiv medlem
Min 4.5 år "gamla" 5DM2 levererar fortfarande fantastiska bilder, och jag skulle tro den kommer att göra det i decennier, om inte någon vital komponent havererar (vilket troligen lär hända).
Visst finns det bättre kameror idag men frågan är i hög grad akademisk.
Mer motivberoende än akademisk. Jag håller snarare med de två första inläggen här, den är i slutet av sin livstid som modell och kommer nog snart att ersättas.
Ny skulle jag ialafall inte köpa, möjligen en begagnad att ha så länge tills det kommer något bättre inom räckhåll! Då blir inte värdeminskningen så stor den dagen det är dags att sälja.
Å andra sidan, 7D har samma sensor som din nuvarande kamera men är bättre på allt annat, det är alltså en lika bra eller bättre kamera så du kan ju aldrig göra ett nedköp!
ramses2
Aktiv medlem
Mer motivberoende än akademisk. Jag håller snarare med de två första inläggen här, den är i slutet av sin livstid som modell och kommer nog snart att ersättas.
Ny skulle jag ialafall inte köpa, möjligen en begagnad att ha så länge tills det kommer något bättre inom räckhåll! Då blir inte värdeminskningen så stor den dagen det är dags att sälja.
Å andra sidan, 7D har samma sensor som din nuvarande kamera men är bättre på allt annat, det är alltså en lika bra eller bättre kamera så du kan ju aldrig göra ett nedköp!
Såg att ny pris låg på ca 8800:- beg pris på ca 5-7000:-Det som jag var intresserad av med den var snabbare af
Läst en del och endel har synpunkter på brus på hög iso 1600 och upp har du någon erfaren het av det?
Pär
Helmetrock
Aktiv medlem
Sensorn är densamma som i din 600D, så bruset har du så att säga egen erfarenhet av! Men visst, det är ju inte den kamerans största fördel om vi säger så.
AF kommer att bli en hel del bättre än vad du har nu, samma sak med grepp och ergonomi. En annan trevlig sak är att du får fler direktknappar än på 600D
AF kommer att bli en hel del bättre än vad du har nu, samma sak med grepp och ergonomi. En annan trevlig sak är att du får fler direktknappar än på 600D
MrGoose
Aktiv medlem
Jag sålde min 600D för en 7D för ca 4 mån sedan och har verkligen inte ångrat mig! Kör du Canon o fotar fågel o inte har en superbudget så är denna kamera svår att slå! Ska inte uttala mig om 70D, men att ha 8b/sek tycker jag är ovärdeligt för fågelfotande (speciellt flygande fågel).
Jämför man kamerorna så är 7D:n Ferrari o 600D Lada...
Det är stooor skillnad på känslan, och sökaren är grym i jämförelse...! Det va mina tankar, nu blir det jobb.. Hej hopp!!
Mvh. Henke
Jämför man kamerorna så är 7D:n Ferrari o 600D Lada...
Mvh. Henke