Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 85 mm 1,2 i Norge

Produkter
(logga in för att koppla)
Mm, tekniska prylar är konstigt nog ofta ganska mycket billigare i Norge. För ett år sen kostade 5DII nästan 4000 SEK (om man räknade om efter gällande växelkurs) mindre på Japan Photo i Norge än i Sverige! Glöm bara inte att om man beställer via internet tillkommer nog både tull och moms.

Mm, tekniska prylar är konstigt nog ofta ganska mycket billigare i Norge. För ett år sen kostade 5DII nästan 4000 SEK (om man räknade om efter gällande växelkurs) mindre på Japan Photo i Norge än i Sverige! Glöm bara inte att om man beställer via internet tillkommer nog både tull och moms.

Det tillkommer ingen tull och moms eftersom det är inom EU.

Norge är inte medlem i EU, men däremot medlem i EFTA och det finns ett frihandelsavtal mellean EU och EFTA.

Kanske var jag ute och cyklade. Ursäkta i så fall, men jag ville bara uppmärksamma att det tillkommer kostnader och att det är bäst att kolla upp det före köp. Norge är som sagt inte med i EU.

Jag provade att fylla i ett köp för att se vilka avgifter som läggs på. Men man kan bara ange adresser i Norge eller Svalbard. Inga kunder från Sverige accepteras alltså på sajten?
Kan tänkas att de vill att vi handlar på Japanphoto.se?

Petter ...

Enligt tullverket skulle gluggen gå på 23000:- om japanphoto.no skickade till Sverige.
Nu behöver kanske inte tullverket ha rätt angående tull;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto