Annons

Canon DPP på Mac strular.

Produkter
(logga in för att koppla)

josol36

Medlem
Efter att ha installerat Snow Leopard på min iMac så har jag upptäckt en konstig sak i Canons DPP och även i EOS Utility.

Bägge programmen kraschar när man använder dom, DPP stängs ner när man klickar på "Preferences" menyn. Och EOS Utility kan inte importera några bilder utan att krascha.

De versioner jag kör är:

OSX 10.6.1
DPP 3.6.2a
EOU Utility 2.6.1

Finns det någon som har/haft samma problem och har löst problemet?

/Jonas S

Kan bara bekräfta att jag har samma problem.
Jag har precis dragit iväg en fråga till CPS-gänget...

När jag hade liknande problem med DPP hjälpte det att lyfta ur programmet ur programmappen och sedan installera om. Fick rådet av Canons support.

Och så svaret från Canon:

"Jag kan bekräfta att det är ett problem med DPP och MacOS 10.6.1 - precis
som du beskriver. Orsaker och lösning arbetar Canon på och vi förväntar en
lösning inom kort. - Högst troligt genom en uppdaterad version för
nedladdning från vår hemsida."

Vi får helt vackert vänta...

Tack för svaret... även om det är tråkigt att vänta, så är det fint att det inte bara var jag som hade problem. (och fel på min Mac)

Mvh

/J

Provat att köra programmet (programmen) i rosetta-läge? Markera programmet i findern, tryck command-I (kringla-i för info) och markera rosetta-rutan.

Jag upplevde också stabilitetsproblem, men har ingen canonkamera just nu att testa denna lösning med.

Hej igen,

Lite info från mig..

Jag har uppgraderat DPP till version 3.7.2 och raderat plist-filerna (2st)
för Canon DPP. Tyvärr så har jag fortfarande samma fel, DPP stänger ner när jag går in i "preference" menyn.

Tipset ovan angående att köra genom Rosetta finns inte som alternativ, tror att programmet är Intel-anpassat.

Mvh

/Jonas

ANNONS
Götaplatsens Foto