Annons

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS 100-400

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du vill panorera så sna du använda läge 2. Då kör den bildstabilisering enbart i höjdled.

OKi, förvirringen (för mig) tilltar, en bekant som nyss (1 timme sedan) sa tvärtom, dvs att i läge 2 så stabiliserar den åt båda håll, och i läge 1 enbart i höjdled :-O

Några mer bud?

/B

OKi, förvirringen (för mig) tilltar, en bekant som nyss (1 timme sedan) sa tvärtom, dvs att i läge 2 så stabiliserar den åt båda håll, och i läge 1 enbart i höjdled :-O

Några mer bud?

/B

I manualen står det

Välj MODE 1 för normal fotografering. MODE 1 korrigerar alla typer av vibrationer...

Välj MODE 2 för att panorera ett rörligt motiv....

Gunnar

I manualen står det

Välj MODE 1 för normal fotografering. MODE 1 korrigerar alla typer av vibrationer...

Välj MODE 2 för att panorera ett rörligt motiv....

Gunnar

OK, litar på er då. Tack för svar/svaren, Fotosidan har alltid bra svar på det mesta :)

Körde i MODE 2 senast, på stillastående motiv, men det gick ju bra ändå, nu vet jag dock hur jag ställer in/använder korrekt :)

/B

Jag har alltid kört mode 1 för stillastående och mode 2 för panorering så det var det jag läste i manualen när jag köpte objektivet. Nu har jag kört tvärt om emellanåt också av misstag och det brukar väl kunna fungera för det mesta men ibland blir det lite lustiga resultat när man panorerar med mode 1.

ANNONS
Götaplatsens Foto