Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 300/4L IS utgången?

Produkter
(logga in för att koppla)

patrik_k

Medlem
Upptäckte idag att EF 300/4L IS inte längre finns att beställa från ZebraMedia. Frågade om detta och fick till svar att den har utgått från Canon.

Någon som hört något om detta? Är det en ersättare på gång?

patrik_k skrev:
Upptäckte idag att EF 300/4L IS inte längre finns att beställa från ZebraMedia. Frågade om detta och fick till svar att den har utgått från Canon.

Någon som hört något om detta? Är det en ersättare på gång?

Kanske de är på väg med en tätad ersättare med bättre (tystare och nyare) IS? Förhoppningsvis...

Till ALLA som äger en 300 f/4 IS --> Dumpa era linser/priser och byt upp er!

Jag kanske är intresserad;)

MVH Niclas,

Hehe, nej jag jagar nog andra grejer i första hand.. Men dumpas priserna av pryltokarna så..;)

Håll hårt i din, det hade jag också gjort, som du förstår.

MVH Niclas,

Dom missuppfattde inte dig då så att dom trodde du frågade efter den tidigare modellen(den utan is)?

Intressant, precis börjat snegla lite på den linsen. Någon som vet mer om en ev uppföljare?

/H

pet skrev:
Dom missuppfattde inte dig då så att dom trodde du frågade efter den tidigare modellen(den utan is)?

Tror inte det. Den fanns ju också på deras web tidigare i veckan. Dessutom finns den inte längre med hos två IT-distributörer som tidigare haft den.

Ja då kanske det är dags för en ny modell...bara dom inte lägger ner modellen helt,verkar vara en kanon fin glugg till ett vettigt pris.

Den finns kvar i sortimentet. Runt 10.000 affärer som är större än Zebra Media säljer och tar hem objektivet fortfarande :)

ANNONS
Götaplatsens Foto