Annons

Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM

Produkter
(logga in för att koppla)

sahlenius

Aktiv medlem
Då canons 55-250mm inte finns att få tag på funderar jag istället på Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM
till min Canon eos450d.
Det är ingen bildstabilisator på den va???
Blir jag missnöjd tror ni om jag köper det istället?
Tips och råd mottages så fort det går... :)

Då canons 55-250mm inte finns att få tag på funderar jag istället på Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM
till min Canon eos450d.
Det är ingen bildstabilisator på den va???
Blir jag missnöjd tror ni om jag köper det istället?
Tips och råd mottages så fort det går... :)

55-200's bästa egenskap är nog priset. Och ja, det saknar IS/bildstab. 55-250 IS har fått riktigt bra kritik. I tele tycker jag IS är extraviktigt. Kanske titta på ett beg. Canon 70-300 IS? Hittade mitt för 3500:- och är mkt nöjd. :)

Åh, tack så mycket. Det går att lita på företaget??? Har du handlat därifrån? I så fall beställer jag idag :)

Det är antagligen världens största fotobutik, har handlat där men dock på plats i New York :) Men bara så du vet så beställer du postorder lär då svensk moms (25%) tillkomma och ev. någon slags tullavgift (11%?) har jag för mig. Men garantin ska vara global. Och lokal moms (NY 8%) ska dom inte lägga på.

Du får nog svårt att hitta en internethandlare med bättre rykte än vad B&H har.
Jag har själv handlat där flera gånger (tre?) utan något som helst problem.
Ska kanske tillägga att jag hade leverans inom USA (Tennessee, tre dagar med lastbil, 20 dollar).

Åh, tack så mycket. Det går att lita på företaget??? Har du handlat därifrån? I så fall beställer jag idag :)

Du kan lita på företaget, har handlat själv från dom ett tiotal ggr, det du skall tänka på är att du beställer den version som är märkt "USA" den kommer med världsgaranti, länken jag gav dig är den versionen, du får sedan betala tull&moms innan fraktfirman kör hem det till dig, dom kommer höra utav sig via mail hur du skall gå tillväga, slutpriset bör hamna någon hundralapp billigare än om du köpt det i Sverige, köper man dyrare prylar 10 lax + så tjänar man en rejäl slant.
Som du säkert märkte så har dom helgdagsstängt på för oss märkliga dagar ibland, det har att göra med att ägarna är ortodoxa judar.

/kent

Du kan lita på företaget, har handlat själv från dom ett tiotal ggr, det du skall tänka på är att du beställer den version som är märkt "USA" den kommer med världsgaranti, länken jag gav dig är den versionen, du får sedan betala tull&moms innan fraktfirman kör hem det till dig, dom kommer höra utav sig via mail hur du skall gå tillväga, slutpriset bör hamna någon hundralapp billigare än om du köpt det i Sverige, köper man dyrare prylar 10 lax + så tjänar man en rejäl slant.
Som du säkert märkte så har dom helgdagsstängt på för oss märkliga dagar ibland, det har att göra med att ägarna är ortodoxa judar.

/kent

Ja jag märkte att de hade stängt. Det är väl judiskt nyår nu tror jag. Har övertalat maken i alla fall så imorgon blir det av :)
Tack så mycket.

ANNONS
Götaplatsens Foto