Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 70-300 IS USM - frågor från en newbie

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker 70-300 är en riktigt bra telezoom för slantarna. Jag bytte visserligen till
en 70-200 f/4 is, som är och ska vara bättre med tanke på prisskillnaden.

Men däremot hade jag hemma en EF 100-400 och jämförde mot 70-300 och där hävdade sig
den billiga 70-300 riktigt bra upp till 200mm, sedan börjar den tyvärr mjukna.
Sedan är ju 70-300 lätt ocj smidig att ha med sig.

Se länk nedan, faktiskt ganska stor skillnad, fördel 70-300:

http://www.the-digital-picture.com/...meraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=3&APIComp=1

Jag kan alltså klart rekomendera 70-300.

Canon EF 75-300 IS USM

Japp, nu vart det handlat. En gammal trotjänare från tiden då Canon gjorde sina första IS. Man får börja nånstans och detta räckte pengarna till...

Ger väl inte den yttersta kvalitetskänslan och när IS's sätter in vet jag inte med säkerhet om det minskar eller ökar skärpan, då det sker med buller och bång. :) Men den har en himla snygg aluminiumskylt med texten Image Stabilizer...

Nu kan jag börja ta mina stapplande första steg och kanske inte jagar iväg flygfäna det första jag gör... Ska bli skoj. Hoppas inte IS'ns motorljud hörs för långt?!

Tack för alla råd och tips och synd att jag inte haft pengar att lyda alla klokheter.

ANNONS
Götaplatsens Foto