Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon EH-18L, halvhård väska

Produkter
(logga in för att koppla)

sfn

Aktiv medlem
Hej
Har en Canon EOS 400D, är lite sugen på en sån här väska. Har någon erfarenheter av sådana väskor, bra eller dåliga?

Största problematiken är väl att jag är osäker på att om den passar ihop med mitt Sigma 17-70, eftersom den är gjord för EF-S 18-55. Sigman är inte mycket längre, men har 72mm i diameter så vet inte om de funkar ihop.

Om den här väskan inte passar, hur tror ni att väskan avsedd för 20D skulle passa med Sigma:t?

Mvh

Bilagor

• eh-18l.jpg
    eh-18l.jpg
    22.4 KB · Visningar: 158
Jag har en liknande väska till min Eos rt.
Väskan är gammal men jag tror inte att dom har ändrat på dom.
Jag tycker att dom är jättebra att ha som beredskapsväska, perfekt om man går omkring på stan.
KÖP!!!

Lyfter upp denna tråd lite.

Skulle behöva nån smidig enkelt skyddsväska för kameran när jag har den i ryggsäcken. Har redan en "triangelväska" men känns som att den är onödigt stor och klumpig om kameran ska vara in ryggsäcken där den inte behöver något större skydd. Men vill inte ha den löst där heller.

Sen är ju den här väskan fin om man ska ha kameran runt halsen också.

Om denna kombination inte går ihop, har ni några andra tips?

ANNONS
Götaplatsens Foto