Annons

Canon eller Olympus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnusss

Aktiv medlem
Har beställt en canon powershot G3,men är lite osäker..kanske är Olympus C5050 bättre?

Vilket är det bästa köpet?
(kanske är det någon helt annan modell?)
Tacksam för svar..
/Magnus
 

Magnusss

Aktiv medlem
Tack för ditt svar,det låter klokt.
Problemet är att jag måste ha kameran innan december(skall ut och resa).

Men finns det någon efterföljare som har blivit sämre?Jag är amatör och har lite svårt att jämföra kameror.Jag kan bara jämföra med allt annat inom teknik..blir ju efterföljarna bara bättre,snabbare interminne,bättre upplösning,buggfixar mm.
Men eftersom jag är en novis inom foto,så kan jag inte allt det här med inställningar på kameran,så jag vet inte vad jag behöver så att säga..

Kanske är det inte värt dom extra pengarna som man får betala för att en uppdaterad prudukt??.. kanske skall man lägga dom extra pengarna på ett extra batteri,micro drive,blixt eller kanske filter..

hmm..*kliar mig på huvudet*
 

sagan

Avslutat medlemskap
om man går bara efter kalla fakta så tycker jag Olympusen ger mer för pengarna.
5mp (G3, 4mp) f1.8-f2.0 (G3, f2.0-f3.0)
slutartid 16-1/2000s (G3, 15-1/1000s) åh, andra sidan får du mer tele med G3, 35-140mm (35-105mm)

en fördel med olympusen är att den tar 4 olika typer av minneskort: SmartMedia 8-128MB, xD, CompactFlash typ I och II, MicroDrive

medans G3 tar CompactFlash typ I och II, MicroDrive

och jag tycker det verkar vara värt pengarna att köpa de uppdaterad produkterna, mindre risk för att du blir besviken än om du köper de äldre varianterna, tillbehören kan du ju köpa allt eftersom.
 

Magnusss

Aktiv medlem
hmm..börjar bli mer sugen på olympus,frågan är om den hinner komma innan jag åker?

Jag ringde till canon (för en vecka sedan)för att höra(talade med produkansvarig)när g3an skulle komma.