Annons

Canon eos 1d mark 3 från ebay

Produkter
(logga in för att koppla)

mow

Aktiv medlem
Jag har sett en kamera på ebay han lämnade sin email på sidan.
Enligt ebay ska kamran finnas i San antonio i Texas.
När jag mailar honom så säger han att han har flyttat till Runänien och har ett företag där.
Han skickade även ett telefon-nummer.
Han vill att vi ska använda Western Union money transfer för att betala honom och sedan skickar han kameran.Han har haft bra betyg på andra varor han sålt.

Tror ni att han lurar mig?

Jag skulle inte skicka pengar med Western Union till nån som bara identifierat sig med ett rumänskt telefonnummer.

Jag tror att risken att du blir lurad är så stor att du med tanke på beloppet det rör sig om bör avstå. Om det dessutom är ett "för bra pris för att vara sant"...så är det det.....

Hej

Jag råder dig att handla från seriösa säljare från Ebay.

Kom ihåg importskatt, och tullavgifter som kommer i tillägg till det priset som står annonserat.

/christian

En säljare som säljer en EOS 1D III från Rumänien och kräver Western Union..

Ursäkta, men ovan finns alla kännetecken på blåsning uppradade. Det fattas bara att han är nyregistrerad på ebay oxo, eller så har han kapat ett konto.
Annonsen kommer säkert att "försvinna" innan den avslutats.

Det finns en mängd väldigt seriösa handlare på Ebay, med tiotusentals positiva feedbacks. Köp från en sådan ifall du vill köpa via ebay. Många seriösa från Hong Kong, bland annat. Då slipper man riskera att bli blåst. Har själv handlat (mest icke fotorelaterade grejer dock) från handlare med mycket positiv feedback. Har aldrig varit några problem, tvärtom har det alltid fungerat väldigt smidigt (men det är väl därför just de säljarna har fått positiv feedback också).

Mvh

David

David Appelgren skrev:
Det finns en mängd väldigt seriösa handlare på Ebay, med tiotusentals positiva feedbacks. Köp från en sådan ifall du vill köpa via ebay. Många seriösa från Hong Kong, bland annat. Då slipper man riskera att bli blåst. Har själv handlat (mest icke fotorelaterade grejer dock) från handlare med mycket positiv feedback. Har aldrig varit några problem, tvärtom har det alltid fungerat väldigt smidigt (men det är väl därför just de säljarna har fått positiv feedback också).

Mvh

David
Han skriver att han är en hedling man som aldrig skulle blåsa någon på pengar,kan det stämma?

Glöm denna Simon, det skriker ut varningssignaler om detta; att han är bosatt i Rumänien, vill att du ska skicka med western union, varan är inte där den först verkar. Det är rätt liten chans att du någonsin kommer få något från honom. Vad han säger om sig själv spelar ingen som helst roll.

ANNONS
Götaplatsens Foto