Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon eos 400d DISPLAY?
- Trådstartare aurea
- Start datum
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
aurea skrev:
Hej, funkar det att kika på displayen och ta kort, eller måste man titta genom "kikhålet"? Nån som vet? :S
"kikhålet" kallas sökare.
Nej, det fungerar inte.
Varför vill man ha det så ens?
Det finns några få, tror att det är Olympus som har visning på display och som dessutom är vridbar display.
Zotamedu
Aktiv medlem
Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?
Även Nikons nya har live view som det kallas och det är väl framförallt makrofotografer som blir glada eftersom de ofta jobbar i väldigt konstiga ställningar där det är svårt att se sökaren.Andreas S Eriksson skrev:
Nej, det fungerar inte.
Det finns några få, tror att det är Olympus som har visning på display och som dessutom är vridbar display.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?
Vinkelsökare är väl då att föredra. Då får du ju sökaren rätt upp.
Har man visning på display så är ju den inte så långt från sökaren och som du säger, konstiga ställningar, kanske liggandes på marken eller på knä. Tror ju att kunna titta rakt mer i en sökare uppifrån är att föredra då.
Zotamedu skrev:
Även Nikons nya har live view som det kallas och det är väl framförallt makrofotografer som blir glada eftersom de ofta jobbar i väldigt konstiga ställningar där det är svårt att se sökaren.
Har man visning på display så är ju den inte så långt från sökaren och som du säger, konstiga ställningar, kanske liggandes på marken eller på knä. Tror ju att kunna titta rakt mer i en sökare uppifrån är att föredra då.
Zotamedu
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?
Inte alltid det funkar. Displayen kan man se från avstånd och från konstiga vinklar men sökaren måste du ha ögat alldeles inpå för att ha någon nytta av. Sen finns det självklart massa andra fördelar med sökare.Andreas S Eriksson skrev:
mareri
Aktiv medlem
Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?
Så tänkte jag också. Trodde inte att live view var en funktion som jag skulle använda så mycket på min nya 40D. Men igår upptäckte jag att det är otroligt användbart när man fotar macro och kan zooma in och manuellt ställa skärpan precis där man vill ha den. Särskilt när kameran sitter på högt upp på ett stativ. Så jag fick ändra mig.
Andreas S Eriksson skrev:
Nej, det fungerar inte.
Så tänkte jag också. Trodde inte att live view var en funktion som jag skulle använda så mycket på min nya 40D. Men igår upptäckte jag att det är otroligt användbart när man fotar macro och kan zooma in och manuellt ställa skärpan precis där man vill ha den. Särskilt när kameran sitter på högt upp på ett stativ. Så jag fick ändra mig.