Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 400d DISPLAY?

Produkter
(logga in för att koppla)

aurea

Ny medlem
Hej, funkar det att kika på displayen och ta kort, eller måste man titta genom "kikhålet"? Nån som vet? :S

aurea skrev:
Hej, funkar det att kika på displayen och ta kort, eller måste man titta genom "kikhålet"? Nån som vet? :S

"kikhålet" kallas sökare.
Nej, det fungerar inte.
Varför vill man ha det så ens?

Det finns några få, tror att det är Olympus som har visning på display och som dessutom är vridbar display.

Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?

Andreas S Eriksson skrev:
Nej, det fungerar inte.

Det finns några få, tror att det är Olympus som har visning på display och som dessutom är vridbar display.
Även Nikons nya har live view som det kallas och det är väl framförallt makrofotografer som blir glada eftersom de ofta jobbar i väldigt konstiga ställningar där det är svårt att se sökaren.

Re: Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?

Zotamedu skrev:
Även Nikons nya har live view som det kallas och det är väl framförallt makrofotografer som blir glada eftersom de ofta jobbar i väldigt konstiga ställningar där det är svårt att se sökaren.

Vinkelsökare är väl då att föredra. Då får du ju sökaren rätt upp.
Har man visning på display så är ju den inte så långt från sökaren och som du säger, konstiga ställningar, kanske liggandes på marken eller på knä. Tror ju att kunna titta rakt mer i en sökare uppifrån är att föredra då.

Re: Re: Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?

Vinkelsökare är väl då att föredra. Då får du ju sökaren rätt upp.
Har man visning på display så är ju den inte så långt från sökaren och som du säger, konstiga ställningar, kanske liggandes på marken eller på knä. Tror ju att kunna titta rakt mer i en sökare uppifrån är att föredra då.
Inte alltid det funkar. Displayen kan man se från avstånd och från konstiga vinklar men sökaren måste du ha ögat alldeles inpå för att ha någon nytta av. Sen finns det självklart massa andra fördelar med sökare.

Re: Re: Canon eos 400d DISPLAY?

Nej, det fungerar inte.

Så tänkte jag också. Trodde inte att live view var en funktion som jag skulle använda så mycket på min nya 40D. Men igår upptäckte jag att det är otroligt användbart när man fotar macro och kan zooma in och manuellt ställa skärpan precis där man vill ha den. Särskilt när kameran sitter på högt upp på ett stativ. Så jag fick ändra mig. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto