Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 40D värde

Produkter
(logga in för att koppla)

Rainyface4

Ny medlem
Hej jag är ny här så ursäkta om jag skriver på fel ställe.
Jag har en Canon 40D som jag funderar på att sälja men jag har ingen aning om vad den är värd.
Den är i riktigt bra skick, så är det någon här som har en idé?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Välkommen! Den är flera år gammal och mycket har hänt med sensorerna sedan dess. Den har ersatts av 50D, 60D, 70D, 80D, 90D. Någonstans mellan 600-900kr.
 

apersson850

Aktiv medlem
Jag har en stående också. Värdet är så litet att jag inte ens brytt mig om att försöka sälja den. Den får stå här som fornminne.

Bland annonserna finns en 50D för 1200 kronor. Då ingår ett objektiv också. Tydligen var det för dyrt, för den har inte blivit såld.
 

martley

Aktiv medlem
Jag håller med tidigare inlägg om att värdet på ett sådant hus inte är så stort. Ett medföljande objektiv, helst inte ett 18-55 kitobjektiv undan något lite mera exotiskt kan däremot höja priset rejält, för det kan vara det som blir intressant för köparen, och objektiv åldras inte eller blir omoderna på samma sätt som kamerahus, men det kan kanske i så fall vara bättre att enbart sälja objektivet.
 

PMD

Aktiv medlem
Oki, tack för svaren. Är det så lite så behåller jag nog den
Den är ju inte sämre nu än när den var ny. Det är bara det att det har kommit flera generationer modernare kameror under åren. Jag har också en EOS 40D som jag inte förmår mig att sälja och med den har jag tagit många bilder som jag blev nöjd och glad över.
I rätt ljusförhållanden kan man ta bilder med den som det är svårt att skilja från bilder tagna med nyare kameror.
 
ANNONS