Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon eos 70D

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollux1

Ny medlem
Hejsan ,
Jag är väldigt sugen på att skaffa en Canon Eos 70D , men jag läste i kväll på en fransk sajt att systemet i kameran inte är kompatibel med Windows 10 och jag har naturligtvis Windows 10 på min laptop .
Det var en kille som hade skaffat en 70D och inte kunde få den att funka med sin Windows 10 , så han tog kontakt med Canon France och fick för svar att så var , tyvärr fallet och att kunden skulle kolla om deras dator skulle passa med kameran .
Han fick , olyckligtvis , inga upplysningar om detta när han köpte kameran .
Någon som har erfarenhet om problemet ?
 

Orre

Avslutat medlemskap
Jag har 70 D och Windows 10, har inte haft något som helst problem. Tankat över bilder både med kabel och Wifi utan problem.

//Benny
 

pictorhayes

Aktiv medlem
Samma här!
Låter som en vandringshistoria.
Naturligtvis finns det säkert en och annan datorägare som har problem av ett och annat
slag men då handlar det om olika kombinationer av hård-mjukvara och i 99% av fallen
så är det lösbart.
 

Pollux1

Ny medlem
Samma här!
Låter som en vandringshistoria.
Naturligtvis finns det säkert en och annan datorägare som har problem av ett och annat
slag men då handlar det om olika kombinationer av hård-mjukvara och i 99% av fallen
så är det lösbart.

Sajten jag fick det ifrån är en seriös sajts i Frankrike , lika seriös som Fotosidan i Sverige och killen som hade problem med Windows 10 har tom bifogat svaret han fick från Canon . Det var därför jag frågade här .

http://www.lesnumeriques.com/appareil-photo-numerique/face-a-face/10046-16705-versus-table.html


Men , OK eftersom det funkar med Windows 10 , så är det bara att slå till o skaffa en 70 D :)
Tack alla för era svar !
Jag önskar Er en trevlig helg !
Mvh
J R
 

pictorhayes

Aktiv medlem
Min Franska är obefintlig så svårt att förstå :)
Men både 70D och Win10 har ju funnits ett tag nu, så hade det varit ett generellt problem
så hade ju många drabbats och det hade varit allmänt känt, samt att Canon nog hade
försökt lösa problemet då...
Dom flesta här på Fotosidan (mig inkluderad) har ju dock bara testat kombinationen Svensk Win10
eller möjligen Engels tillsammans med 70D, snubben på det Franska forumet hade nog Fransk version, teoretiskt sett skulle det ju kunnat vara något i den Franska versionen som krånglar, men tvivlar även på det.
 

Pollux1

Ny medlem
Canon eos 70D

Ett grundtips är att gå till Canons hemsida och läsa om operativsystem och kompatibilitet.
Jo , det har jag gjort och enligt Canon så ska Eos 70D och Windows 10 vara kompatibla så det skall inte vara några problem . Det kan ha haft något med Windows 10 franska edition att göra . Men , som sagt , bättre att fråga än att göra en tabbe :)
 

peranders

Aktiv medlem
I värsta fall kan du ju peta in minneskortet direkt men tror det är ganska riskfritt eftersom Canons mjukvara passar de flesta av deras spegelreflexer.
 
ANNONS