Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS350D problem

Produkter
(logga in för att koppla)

OINK

Aktiv medlem
Hejsan, Har en Canon EOS350D..
Och nu har det uppstått lite problem..
När jag har kameran inställd på kommunikationssättet PTP så hittar den kameran och ZoomBrowser EX kan hitta 272 bilder av 456 bilder. Ställer jag dock in på kommunikationssättet datoranslutning hittar datorn kamerna men har inga drivrutiner till den..

Så problemen är kortfattat:
Hittar inte alla bilder, misstänker att det är RAW som bortfallit.

Anslutningen fungerar inte med kommunikationssättet Datoranslutning

Tacksam för snabba svar.

Ja, läst den där tråden, men tänkte att det borde ju finnas ett sätt att få över RAW bilderna från kameran med kabeln, annars fyller ju inte RAW någon större funktion, riktigt dåligt av canon isåfall.

Har installerat om drivrutinerna nu, nu kan jag ävem se bilder i det läget, men endast 272 bilder.

Någon som kan svara på hur jag ska göra för att hitta alla 456 bilder..

OINK skrev:
Ställer jag dock in på kommunikationssättet datoranslutning hittar datorn kamerna men har inga drivrutiner till den..

Anslutningen fungerar inte med kommunikationssättet Datoranslutning

Tacksam för snabba svar.

Installera Kameras drivrutiner till datorn.

Finns här ::: http://software.canon-europe.com/software/0021835.asp

ser du alla bilderna i kameran när du tittar via kamerans display? eller står det bara "bild 275/456?"

när du lagt in drivisarna till kameran kör zoombrowser och välj Acquire & Camera settings --> sen Acquire Images .. ( kanske heter något annat på den nyare zoombrowsern )

testa ,...
Hadé

ANNONS
Götaplatsens Foto