Annons

Canon IXUS 700 Vs 50

Produkter
(logga in för att koppla)

puffen

Ny medlem
Hejsan alla Gurus!
Jag har ett mycket jobbigt problem..
Om ca 2veckor fyller jag år och hade tänkt att köpa mig en egen liten present i år.. heheh
Nu står jag i valet mellan en Canon Ixus 700 eller 50. Som säkert alla känner till är 700 modellen något större och har 7,1 megapixels istället för bara 5 som 50 modellen har..

Nu frågar jag er som hobby och yrkesfotografer, vilken av dessa två är bäst???
Vad är det för fler skillnader (har gämfört specs hittar inga fler)???
Är 7,1 megapixels nödvändigt???

hjälp mig att välja, pengarna spelar inte så stor roll.. skiljer bara 500kr cirkus..

Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar

Puffen

jag satt i samma sits för ett tag sedan med problem med att välja mellan just de 2 modellerna du tittar på... det blev en 700, egentligen så var det inget jätte konkret som avgjorde, utan tyckte att det kunda vara bra med lite extra för att kunna beskära bilden lite friare.

är väldigt nöjd med den. fast man få ha i åtanke att det är en liten kamera med de nackdelar och färdelar som följer med

Jag rekommenderar Ixus 700. Sonys 7.1Mp-sensor som sitter i 700 är känd för att ha lågt brus och det stämmer särskilt bra i Canons fall. Båda är tillräckligt små för de flesta. 700:an har lite bättre batteritid samt bättre blixt. De jämförs till viss del i länken nedan. Är mycket nöjd med min vilket fått till följd att min 350D ofta får stanna hemma.

http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_sd500-review/

ANNONS
Götaplatsens Foto