Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon Objektiv EF 24-105/4,0L IS USM
- Trådstartare zeeke
- Start datum
BoJohan
Aktiv medlem
Har väl varit lite problem med vissa av den modellen, finns en jättelång tråd här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=47943
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Knallfint objektiv som jag menar är värt de pengarna!
Men som vanligt så måste det ställas mot behovet..
Det presterar enligt mig mkt väl om du är ute efter en mångttäckande allroundzoom. Men har du höga krav på distorsion och vinjettering så kanske fasta objektiv är det rätta. På ett hus som har mindre sensor än fullformat så märks svagheterna mindre..
Kan rekommenderas.
Smart att läsa det som skrivits här på fs innan du bestämmer dig.
MVH Niclas,
Men som vanligt så måste det ställas mot behovet..
Det presterar enligt mig mkt väl om du är ute efter en mångttäckande allroundzoom. Men har du höga krav på distorsion och vinjettering så kanske fasta objektiv är det rätta. På ett hus som har mindre sensor än fullformat så märks svagheterna mindre..
Kan rekommenderas.
Smart att läsa det som skrivits här på fs innan du bestämmer dig.
MVH Niclas,
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Grattis! Vilken Julklapp
Du lär knappast bli missnöjd!
Mvh Niclas,
Du lär knappast bli missnöjd!
Mvh Niclas,
snaxalig
Aktiv medlem
19 skrev:
Är lite sugen på att köpa detta.
20 dec Maggie skrev:
Kunde inte hålla mig. Har beställt ett och skall hämta det i eftermiddag.
Grattis Maggie! Men nu blir jag minst sagt nyfiken. Var någonstans lyckades du köpa detta extremt populära objektiv med såpass kort leveranstid?
zeeke
Aktiv medlem
Grattis Maggie! Men nu blir jag minst sagt nyfiken. Var någonstans lyckades du köpa detta extremt populära objektiv med såpass kort leveranstid?
Var inne på Scandinavian Photo's butik i Stockholm i måndags och de hade två kvar. På tisdags morgonen ringde jag och bad dem lägga undan ett. Därav den snabba leveranstiden.
RolandM
Aktiv medlem
Jag blev inte besviken när jag provkörde optiken. Ett habegär uppstod. Dock mjukt på bländare fyra, men blir snabbt skarpare nedbländat. Fokuserar snabbt och bör fungera som ett bra alltid påmonterat objektiv. Bildstabiliseringen är guld värd. Komplettera med någon fast glugg med hög ljusstyrka för portättfoto.
snaxalig
Aktiv medlem
zeeke skrev:
Är lite sugen på att köpa detta. Är det någon som provat det ännu? Synpunkter, kommentarer
Japp! Nu har jag äntligen provkört gluggen på min 350D, jag också. Fick leverans från Fotokungen dan (kvällen) före dopparedan, så det blev en överraskande bra julklapp!
Jag är jättenöjd! Den ligger stadigt i handen, snabb tyst fokus, mycket bra skärpa, ljusstark, hyfsat kort närgräns. En bra allround, helt enkelt. Hur nöjd är du?