Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon objektiv EF 75-300mm f/4-5,6 III

Produkter
(logga in för att koppla)

Josefinns

Ny medlem
Jag har ett Canon objektiv EF 75-300mm f/4-5,6 III som jag säljer just nu på tradera. frågan är: Vilka kameror passar det till?
Jag har en canon eos 500n så den modellen vet jag, men det passar väl till fler, Passar den bara gamla analoga eller går objektivet till nya digitala med?

Eftersom det är ett EF-objektiv så ska det vad jag vet fungera på alla kameror med EF eller EF-S-bajonetten. Bör inte vara några konstigheter.

Men hur vet man att det är en kamera med EF eller EF-S banjonett? (jag vet knappt något om kameror)

Du ska ju sälja, räcker nog att du anger vad det är för objektiv så vet eventuell köpare vad de bjuder på. Ditt objektiv fungerar till alla Canons systemkameror med autofokus, så det lär inte bli fel. Hoppas inte för mycket av försäljningen bara, egentligen värt runt en tusenlapp kanske, objektivet är mediokert. Men såg att det stod i över 1400 och då är det ju bara att gratulera

Du ska ju sälja, räcker nog att du anger vad det är för objektiv så vet eventuell köpare vad de bjuder på. Ditt objektiv fungerar till alla Canons systemkameror med autofokus, så det lär inte bli fel. Hoppas inte för mycket av försäljningen bara, egentligen värt runt en tusenlapp kanske, objektivet är mediokert. Men såg att det stod i över 1400 och då är det ju bara att gratulera

Jag är rätt glad om jag får tusen för det, för jag köpte det för något sådant för många år sedan. det som var uppe i 1400 var inte mitt, det finns flera sådana objektiv till salu på tradera.

ANNONS
Götaplatsens Foto