Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

torparen

Aktiv medlem
Funderar på att köpa ett begagnat canon 70-200 f4 L IS USM från ebay UK.

Tre frågor: Någon som har erfarenhet av att handla hos ebay UK?

Går det att montera konverter på detta objektiv?

Behöver jag sep stativfäste?
 
Fråga 1: ingen uppfattning
Fråga 2: ska gå bra, men jag har ingen egen erfarenhet.
Fråga 3: tycker jag inte behövs. Objektivet väger så lite så det fungerar bra att använda stativfästet på kameran
 
Någon som har erfarenhet av att handla hos ebay UK?

Att handla via eBay UK är ingen egentlig skillnad mot att handla på Tradera - det är inte eBay som säljer utan det är en marknadsplats/auktionsplats för företag och privatpersoner, så var noga med att kolla omdömen etc. Var också uppmärksam på var säljaren befinner sig - du kan hitta objekt som säljs både från USA, Hong Kong och Kina etc. och då får du räkna med att betala tull + moms för att få en rättvisande jämförelsekostnad mot att handla inom EU.
 
Tänk på att det finns annonser som det står location: united kingdom fast de ändå skickas från hongkong, det har jag sett flera gånger och själv blivit lurad en gång. Klicka på omdömen och titta vad det står om var säljaren finns där, och läs omdömen..
 
ANNONS