Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Pellix

Produkter
(logga in för att koppla)

Eugene Tooms

Aktiv medlem
Hej!
Är det någon som vet något om Canon Pellix?
Min svärfar har en gammal Pellix som han tycker det skulle vara trist att slänga på tippen. Han hörde via en bekant att det borde gå att få en femhundring eller så för den eftersom det är en ovanlig konstruktion (fast spegel).
Eftersom jag som Nikonförare har dålig koll på Canons sortiment tänkte jag kolla med er på Canonforumet, har en sådan här kamera något (samlar)värde?

Klämde som hastigast på kameran i morse och den verkar vara ok. Slutaren funkade, nedbländningsknappen funkar och kameran är rent allmänt i gott skick med ett 50mm 1,8 med ett läckert aluminiummotljusskydd. Batteriet är dött så ljusmätningen kan jag inte lova något om.

Någon som har någon uppfattning om rimligt pris eller ffa om det överhuvudtaget finns något intresse för en sådan här kamera?
Det hade ju varit trist att slänga ett eventuellt samlarobjekt...

Tack på förhand!
/Henning

Tack för tipset Erland!
Jag lyckas tyvärr inte få rätt på hur jag hittar avslutade auktioner som jag inte själv bjudit på eller lagt i min minneslista. Kan man verkligen det?
/Henning

Ja, det finns under detaljerad sökning. Dock verkar det inte finnas någon avslutad auktion, men det pågår en med en Pellix plus två objektiv och väska. Den avslutas idag.

Hej Ulf.
Kameran finns kvar så vitt jag vet. Kommer inte ihåg om den är svart eller silver men det kan jag kolla imorgon, har bilder i datorn hemma. Funktionen kan jag inte redogöra för mer än jag skrev tidigare. Om inte svärfar har kastat kameran, vilket jag inte hoppas, så finns den att klämma på i Borås, visning kan även arrangeras hos mig i Lund om ett par veckor om det passar bättre. Svärfar är extremt hederlig och vill inte sälja defekta grejjor så om du tar med en rulle film kan du säkert få exponera den och framkalla för test av funktion innan köp. Om du är intresserad kan du skicka din mailadress till mig via privatmeddelande här på fotosidan så kan jag skicka över bilder på kameran.
Vore kul om kameran kom till nytta!
/Henning

ANNONS
Götaplatsens Foto