dsa1979
Aktiv medlem
Jag sitter i dag med en 5D som jag är jättenöjd med. Dock så är jag sugen på ett andrahus i framtiden. Min plan är att hålla ut tills nästa år då Canon förmodligen släpper EOS 50D.
Det är i regel 18 månader mellan Canons prosumer modeller, det betyder att D300 ligger 18 månader före 40D enligt mig.
Kommer vi få ett vädertätat 50D hus i klass med 1D-modellerna? Eller är mina vädertätade objektiv endast menat att användas med 1D-hus?
ISO 6400 borde väl vara något för 50D? D300 har det redan.
922000 pixlars skärm? A700 och D300 har det redan, jag är inte impad av 40D:s skärm.
Mer avancerad autofokus? Här slog Nikon på stort, kommer Canon ta efter detta?
100% synfält i sökaren? D300 har det också.
40D är en toppenkamera, men det känns som att Sony och Nikon samt Pentax vässar klorna och drar i från. Canon måste enligt mig våga mera, jag är beredd att betala lite mer om så skulle krävas.
/Daniel
Det är i regel 18 månader mellan Canons prosumer modeller, det betyder att D300 ligger 18 månader före 40D enligt mig.
Kommer vi få ett vädertätat 50D hus i klass med 1D-modellerna? Eller är mina vädertätade objektiv endast menat att användas med 1D-hus?
ISO 6400 borde väl vara något för 50D? D300 har det redan.
922000 pixlars skärm? A700 och D300 har det redan, jag är inte impad av 40D:s skärm.
Mer avancerad autofokus? Här slog Nikon på stort, kommer Canon ta efter detta?
100% synfält i sökaren? D300 har det också.
40D är en toppenkamera, men det känns som att Sony och Nikon samt Pentax vässar klorna och drar i från. Canon måste enligt mig våga mera, jag är beredd att betala lite mer om så skulle krävas.
/Daniel