Annons

Canon & Topmodel 2005

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Katona

Aktiv medlem
Underbart att se i kvällens avsnitt att Christopher modefotograf i New York med 20 års erfarenhet står och fotar modeller med en Canon 1DS MKII.

Måste dock säga att jag ibland tycker att juryn lägger så mycket "ansvar" på modellen. Man hade gärna velat se de andra bilderna för att se om fotografen kunde gjort något mer. Kanske tagit fler kort eller visat modellen hur bilderna blir så att man kan förbättra sig.

håller fullständigt med!

dom visar bara en bild, -" ja här var du stel"... men alla de andra bilderna som togs under fotograferingen då?

pffft

Fotografen heter Christophe Jouany och är en av de bästa i New York... Han gör arbeten åt bland annat Shape, Sports Illustrated och Maybelline

Intressant!

Ja dom testar som har gjorts visar ju att den lilla kvalitetsförlust man får gentemot mellanformat mest beror på optiken.

Känns som inte riktigt Canon kunde förutse denna uteveckling eftersom dom inte tagit fram optik som matchar kameran...fel av mig?

Freddie skrev:
Intressant!

Ja dom testar som har gjorts visar ju att den lilla kvalitetsförlust man får gentemot mellanformat mest beror på optiken.

Känns som inte riktigt Canon kunde förutse denna uteveckling eftersom dom inte tagit fram optik som matchar kameran...fel av mig?

Känns faktiskt ganska bra att man tagit fram en kamera som till och med överglänser den egna optiken vilket ju naturligtvis inom en snar framtid kommer generera bättre WA optik.

Extremt underhållande när debatten gäller att Canon producerat en kamera som är för bra.

Alternativet hade ju varit att ta fram en sämre kamera för att slippa den kritiken.

Hänger man dessutom på det tidigare nämnda, extremt prisvärda, 50mm 1,4 så blir resultatet sagolikt.

Jerry

Ja...det är onekligen en lustig sits.

Men jag tror inte Canon själva trodde att en väletablerad modefotograf skulle stå och plåta mode med deras kamera. Hasselblad & Co lär svettas rikligt när dom ser att så är fallet...

teamfoto skrev:
håller fullständigt med!

dom visar bara en bild, -" ja här var du stel"... men alla de andra bilderna som togs under fotograferingen då?

Ja, för det du får se i tv är precis det som händer i verkligheten.

Om man i programmet bara presenterar en bild är det naturligtvis bara den bilden som juryn fått se. Det är självklart också helt omöjligt att de har överläggningar som inte visas i tv.

mindbash skrev:
Ja, för det du får se i tv är precis det som händer i verkligheten.

Om man i programmet bara presenterar en bild är det naturligtvis bara den bilden som juryn fått se. Det är självklart också helt omöjligt att de har överläggningar som inte visas i tv.

Ja det är det. Under förutsättning att du tycker en doku-såpa är verkligheten. Hela programet går ju givetvis ut på att göra underhållning för TV publiken.

ANNONS
Götaplatsens Foto